Hospodársky denník
USD41,63 Sk
EUR43,859 Sk
CHF27,434 Sk
CZK1,201 Sk
  Streda  8.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Šéf ARO: Súperov sa nebojíme


Nový dizajn, motory Toyota, Peugeot a Renault, nízke ceny prijateľná spotreba Týždeň pred autosalónom v Nitre ako člen oficiálnej vládnej rumunskej delegácie na čele s premiérom Radu Vasilem navštívil SR generálny manažér spoločnosti ARO, s. a. v Campulung Muscel Aurelian Nicolae. ARO, s. a., je jediným výrobcom terénnych vozidiel v regióne strednej a východnej Európy. Položili sme mu niekoľko otázok. Slovensko bolo v minulosti pre vašu automobilku dobrým trhom. Aká je situácia dnes? - Na trh sme nedávno uviedli novú sériu výrobkov - ARO 10 a ARO 24. Majú príjemnejší dizajn, preštylizovaný interiér, spĺňajú ekologické normy EURO 2 a pýšia sa motormi značky Toyota, Renault a Peugeot. Zahraničnej proveniencie (hlavne Toyota) je aj prevodovka, rýchlostná páka a pneumatiky. Diesel aj benzín, malá spotreba, 10 až 12 litrov na 100 km. Všetky tieto inovácie robia z nášho auta všestranné terénne vozidlo prispôsobené akýmkoľvek nehostinným podmienkam. Či už ide o ťažko dostupné miesta, púštne oblasti, močiare, zasnežený a zľadovatený terén. Problémom nie sú ani schody či prudké svahy a výborné schopnosti má aj na diaľnici, kde dosahuje rýchlosť 160 km za hodinu pri malej hlučnosti. To všetko napráva určité chyby minulosti nášho vozidla. Vďaka vysokej kvalite a nízkym cenám sme schopní súťažiť aj v regióne strednej Európy, teda aj v SR. Čo sa týka našich cien, tie sa pohybujú od 4500 USD do 10 000 USD podľa typu a vybavenia vozidla. O 20 až 30 percent lacnejšie ako napríklad Opel Frontera. Znakom kvality našich vozidiel je aj skutočnosť, že Japonci ocenili úpravy našich rumunských technikov a dovolili nám používať nápis Power by Toyota. Svoju značku hocikomu len tak neprepustia! Rumunský premiér ponúkol SR splatenie starších dlhov práve nákupom vozidiel ARO. Je pre vašu automobilku výhodná takáto „transakcia“? - Pravdaže, aj keby pri sume 6,2 miliónov prevoditeľných rubľov (okolo 1,5 mil. USD) išlo zhruba len okolo 150 až 200 áut. My však vieme dodať oveľa viac. Sme schopní vyrobiť okolo 20 000 vozidiel ročne. SR nie je pre nás jediný zaujímavý trh na export, ale popretŕhané kontakty treba oživiť. Momentálne vyvážame tieto autá do 110 krajín na svete (Francúzsko, Portugalsko, Grécko, Maďarsko, Chorvátsko, Švajčiarsko, Nigéria, Togo, Argentína, Venezuela, Sýria atď.). Väčšinou to nie sú veľké exporty, ale napríklad do Francúzska sme dodali už vyše 15 000 kusov. S čím prichádzate na autosalón do Nitry?
- S tromi našimi modelmi a naši experti budú k dispozícii a odpovedať na akékoľvek otázky. Sme maximálne pružní vo výrobe, rešpektujeme požiadavky našej klientely čo sa týka doplnkov a vždy sme pripravení upraviť naše vozidlo miestnym podmienkam a špecifikám lokálneho trhu. Na Slovensku ešte nemáme našu pobočku, zatiaľ našim dovozcom je spoločnosť ALETO, ale politika firmy je taká, že po dodávke 500 až 600 vozidiel, otvárame aj vlastnú pobočku. Ako sa staráte o imidž firmy? Žiadna veľká reklama o vás totiž nie je. - Uvedomujeme si, že spokojnosť klientov je pre nás najlepšou reklamou. Spokojnosť znamená odbyt a odbyt znamená výrobu. Reklamu si vytvárame najčastejšie v praxi. ARO sa osvedčilo nedávno v Rumunsku počas povodní. Tam, kde dovtedy mohol prísť len vrtuľník, došlo aj naše vozidlo. Zachraňovalo životy a majetok. Do postihnutých oblastí ARO priniesli potraviny, lieky, pitnú vodu a nádej na záchranu. Naši klienti objavujú výborné schopnosti auta priamo za volantom. Aj preto viac dbáme o živú reklamu. Chodíme na rôzne medzinárodné rely a súťaže, kde auto naplno dokáže svoje kvality. Boli sme v Portugalsku a zapísali sme sa na rely Paríž-Dakar. Ak sa aj na Slovensku organizujú podobné podujatia v náročnom teréne, či už súťaže alebo exhibície, pozvite nás a my sa nebojíme súperov. Verím, že tak ako aj inde vyhráme. Dáme vám naše autá, môže ich vyskúšať hocikto so záujemcov. ARO nakoniec nie je len typické terénne vozidlo. Pri súčasnom dizajne a úpravách môže byť považované aj za osobné auto vhodné do mesta. S tým, že na rozdiel od drahých západných džípov, je cenovo dostupné aj pre strednú triedu. Od februára tohto roka naša výroba vzrástla natoľko, že každý mesiac vyrobíme skoro dvakrát toľko ako mesiac predtým. Aj napriek tomu sa snažíme získať pozornosť veľkých zahraničných investorov, aby odkupovali akcie našej spoločnosti od rumunského štátu. Máme ďalekosiahle projekty do budúcnosti, technicky nadaný personál, kvalifikovanú pracovnú silu. Len investície na prefinancovanie našich projektov chýbajú. Iaromír Novák

Amsterdampolooblačno25
Aténypolooblačno29
Belehradpolooblačno26
Berlínpolooblačno26
Bratislavapolooblačno26
Bruselpolooblačno25
Budapešťpolooblačno26
Bukurešťoblačno25
Frankfurtpolooblačno24
Helsinkioblačno23
Istanbulpolooblačno25
Kodaňoblačno23
Kyjevoblačno25
Lisabonpolooblačno26
Londýnoblačno24
Madridslnečno29
Milánooblačno26
Moskvapolooblačno25
Oslopolooblačno21
Parížpolooblačno26
Prahapolooblačno24
Rímoblačno28
Sofiaoblačno25
Štokholmprehánky17
Varšavapolooblačno24
Viedeňpolooblačno25
Záhrebpolooblačno25
Ženevapolooblačno24

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.