|
|||||||||||||||||
Streda 11.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ciele Liptovskej mliekarneSyry na úrovni europskych štandardov Francúzsky koncern Bongrain je prínosom Aj po vstupe majoritného akcionára, francúzskeho koncernu Bongrain, si Liptovská mliekareň Liptovský Mikuláš zachovala orientáciu na výrobu syrových špecialít. Princíp podnikania koncernu je podľa generálneho riaditeľa mliekarne Ing. Jána Blcháča taký, že v dcérskych spoločnostiach po kapitálovom vstupe ponecháva firmu s doterajším názvom, obchodnou značkou a sortimentom výroby. Pre Liptovskú mliekareň je nový akcionár zaujímavý aj tým, že vo výrobe a v zásobovaní mliečnymi špecialitami sa orientuje celoplošne aj na veľkoobchodné reťazce. Okrem domáceho trhu chcú exportovať najmä do krajín strednej a východnej Európy. V Liptovskom Mikuláši sa zahraničný partner bude podieľať na ďalšej modernizácii technológie a investovať chce aj do prevádzky.V predchádzajúcich rokoch firma investovala do novej technológie približne 200 mil. Sk a ďalšie prostriedky chce vložiť do výroby parených syrov, parenice a bryndze. Záujmom je aj znížiť splatnosť faktúr dodávateľom mlieka na čas nie dlhší ako 30 dní. Dominantou posledného obdobia sa stala modernizácia výroby a finalizácie prírodných syrov, ktorej cieľom je dosiahnuť štandard EÚ. V minulom roku uviedli do prevádzky novú linku na ošetrenie surového mlieka od firmy TetraPak v hodnote 52 mil. Sk. Ročným objemom spracovaného mlieka sa Liptovská mliekareň zaradila do prvej päťky spracovateľských závodov v SR Peter Farárik |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |