|
|||||||||||||||||
Streda 11.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Najslávnejší chodec v históriiKto by dnes nepoznal slávnu rozkročenú postavičku v červenom fraku, čiernom cylindri s vychádzkovou paličkou v ruke, ktorá už takmer celé storočie reprezentuje škótsku whisky, ktorá už bola slávnou značkou v 120 krajinách sveta skôr než Coca-Cola prekročila hranice Ameriky. Iba málokto by však asi uhádol, že tento unikátny symbol a skvelý reklamný koncept bol vytvorený v reštaurácii na zadnej strane jedálneho lístka. Keď George a Alexander Walkerovi uvádzali v roku 1909 na trh novú značku whisky, rýchlo pochopili, že nevyhnutne potrebujú reklamný nápad, ktorý by týmto značkám pomohol získať primeranú popularitu. A tak vypísali súťaž na takú reklamnú kampaň, ktorá by svojou povahou zodpovedala vysokej kvalite a charakteru ich vynikajúcich produktov. Ale žiadny z množstva návrhov nebol dostatočne výrazný a reprezentatívny. Až po nejakom čase sa spoločnosť bratov Walkerových obrátila na presláveného karikaturistu tých čias, Toma Browna. A nastal zásadný obrat. Pri diskusii o plánovanej reklamnej kampani sa počas obeda, priamo v reštaurácii, zrodila postavička svižného panáčika v cylindri a vo fraku. Ten potom ihneď šikovne a energicky vykročil do sveta, aby svojej značke zabezpečil nesmrteľnú medzinárodnú popularitu. Chodec Johnnie prekonal počas mnohých rokov najrôznejšie grafické premeny. Prezliekal sa do domácich i vychádzkových oblekov podľa poslednej módy, zaoberal sa najrôznejšími záslužnými či obdivuhodnými činnosťami od schvaľovaní stavebných plánov až po korčuľovanie, a na jeho cestách ho neraz sprevádzali pôvabné mladé dámy. Či už sa Johnnie Walker pohyboval za tie roky akýmkoľvek spôsobom, vždy to bolo smerom vpred, dynamicky, s dôvtipom a humorom. Vždy ovplyvňoval kultúru a spôsoby života. Postavička Johnnieho bola a je prototypom aktívneho, mužného a charakterného protagonistu, ktorý je iba zriedkavo pasívnym pozorovateľom udalosti. Prvé etikety patria dnes k zlatému fondu aukčných ponúk a iba málo zberateľov sa môže popýšiť nejakým exemplárom. (mb) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |