|
|||||||||||||||||
Štvrtok 12.Októbra 2000 |
|
|||||||
Vysoké pretrvávanie zmlúvZabezpečiť finančné plánovanie, klientom dať istotu Uplynulo už päť rokov odvtedy, čo poisťovňa Amslico AIG Life získala povolenie od ministerstva financií pôsobiť na slovenskom poistnom trhu. Ako by ste zhodnotili vaše doterajšie aktivity? - to bola základná otázka pre finančného riaditeľa spoločnosti Petra - Už v začiatkoch nášho pôsobenia sme začali progresívne presadzovať potrebu životného poistenia pre každého občana SR a v tom období vlastne aj jeho novodobú hodnotu. Značka Amslico AIG Life sme spojili s finančnou istotou, ktorú poskytujeme našim občanom. Tú reprezentuje naše členstvo v American International Group. Inc. - AIG, svetových lídrov v poskytovaní poistných a finančných služieb, už po mnoho rokov pravidelne hodnotených najvyšším ratingom AAA nezávislými ratingovými spoločnosťami Standard & Poor´s a Moodys´, ale zároveň aj naše každoročné hospodárske výsledky. Napriek tomu, že naša spoločnosť sa špecifikuje na životné poistenie, na základe aktuálnych výsledkov Slovenskej asociácie poisťovní (SAP k 30. 6. 2000) sme už celkovo na treťom mieste medzi všetkými životnými poisťovňami pôsobiacimi na tomto trhu a sme najväčšou zahraničnou životnou poisťovňou. Podľa tých istých údajov má Amslico AIG Life takmer 20-percentný podiel na trhu životného poistenia a výška predpísaného poistného za prvých šesť mesiacov vystúpila až na 1,021 mld. Sk. V polročných výsledkoch ste uverejnili údaj, ktorý je čitateľom menej známy a doteraz sa s ním pravdepodobne nestretli - perzistencia (percento pretrvávania). Mohli by ste objasniť tento pojem? - Perzistencia je veľmi dôležitý údaj pre všetky poisťovne. Percentuálne vyjadruje, koľko uzavretých poistných zmlúv pretrváva aj do ďalšieho obdobia, inými slovami, vyjadruje dôveru a spokojnosť klientov s kvalitou služieb i produktov spoločnosti. Klienti si totiž u nás môžu uzavrieť viac rôznych poistných zmlúv, a to či sa tak rozhodnú, záleží nielen od ich finančných možností, ale aj od prístupu ku klientom, atraktívnosti produktov a kvalitných služieb. Amslico AIG Life má v súčasnosti až 92-percentné pretrvávanie poistných zmlúv, čo sme aj oficiálne zverejnili. Pri poisťovacích spoločnostiach sú jedny z najdôležitejších údajov zisk a predpísané poistné. V rámci poistného trhu sa avšak stretávame z množstvom rôznych údajov. Ako sa dá jednoducho orientovať v spleti týchto čísel? - Jedným z najdôležitejších údajov v poisťovníctve je celková produkcia spoločnosti, ktorú predstavuje predpísané poistné a na základe ktorej sa určuje celkový podiel jednotlivých poisťovní na trhu. Celková produkcia v každom roku pozostáva z obnovovacích platieb klientov a novej produkcie. Práve perzistencia, čiže pretrvávanie poistných zmlúv veľmi ovplyvňuje celkovú produkciu spoločnosti. Obnovovacie platby sú vlastne poistným, ktoré platia každý rok klienti a stále si tým ponechávajú svoje poistenie v platnosti. Percentuálne vyjadrenie počtu klientov, ktorí si nechali svoje poistenie, je vlastne perzistencia, teda pretrvávanie poistných zmlúv. Nová produkcia je údaj, ktorý predstavuje počet novouzavretých zmlúv v danom roku. Perzistencia má popri novej produkcii mimoriadny význam, pretože v praxi sa môže stať, že spoločnosť má síce vysokú novú produkciu, avšak vďaka nízkej pretrvanosti poistných zmlúv sa celkový výsledok, či celková produkcia nezvyšuje alebo nenarastá úmerne deklarovanej novej produkcii. Príčinou je to, že hoci klient uzavrel poistenie, pre nesprávne ohodnotenie jeho potrieb a možností, nekvalitným službám alebo nevyhovujúcim produktom sa ho rozhodol po čase zrušiť. Môže sa to stať už po niekoľkých dňoch, prípadne mesiacoch od uzavretia poistenia. Poškodzuje sa tým celý poistný trh, pretože sa zníži dôvera klienta voči životnému poisteniu ako takému, inými slovami, je ťažšie ho presvedčiť, aby uzavrel hoci aj oveľa lepšie poistenie s perspektívnejšou poisťovňou. Aké sú vaše plány a ciele budúcnosti? - Amslico AIG Life bude naďalej pokračovať v dynamickom raste. V tomto roku prekročíme 2 mld. Sk v predpísanom poistnom a v roku 2001 chceme v predpísanom poistnom dosiahnuť viac ako 2,5 mld. Sk. V rámci komplexného poskytovania služieb slovenským občanom vstupujeme na svetové akciové trhy a zakladáme dve investičné spoločnosti. Prvoradým cieľom však je vysoká kvalita produktov a služieb v oblasti poisťovníctva, spolu s prvotriednymi profesionálnymi poistnými poradcami a brokerskými partnermi. Vieme, že na slovenskom poistnom trhu sú rezervy a chceme zvyšovať počet našich klientov, pretože, obrazne povedané, zatiaľ iba každá piata životná poistka ide do Amslico AIG Life a štyri idú niekam inam. Chceme posilniť našu pozíciu a našim súčasným i budúcim klientom zabezpečovať ich finančné plánovanie a istotu. (pne) |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |