Hospodársky denník
USD49,735 Sk
EUR43,819 Sk
CHF28,724 Sk
CZK1,232 Sk
  Pondelok  2.Októbra 2000

Bude Terno naozaj ternom?

Jednota chce konkurovať zahraničným reťazcom

Hrubú stavbu nového supermarketu bratislavskej Jednoty s názvom Terno, predajná plocha 2300 metrov štvorcových, predstavuje investíciu 150 mil. Sk, odovzdali v piatok štyri a pol mesiaca od položenia základného kameňa. Prvých zákazníkov v ňom plánujú privítať v decembri. Podľa predsedu SD Jednota-Bratislava Adriána Ďurčeka je Terno príležitosťou pre slovenských výrobcov a dodávateľov. Osobitný priestor i marketingovú podporu venujú výrobkom ocenených medailou Slovak Gold a v prípade, že ich výrobcovia poskytnú zaujímavú cenu, A. Ďurček prisľúbil, že aj ich marža bude nízka, teda v prospech zákazníka. Na otázku Hd, čím sa vo vzťahu k domácej výrobe mienia odlišovať od svojej zahraničnej konkurencie, A. Ďurček spresnil, že ak chcú byť konkurencieschopní a dosiahnuť porovnateľné obchodné podmienky, nemôžu nepoužívať rovnaké nástroje ako zahraniční obchodníci. Rozdiel by však mal byť v tom, že nechcú svojim dodávateľom podmienky diktovať, ale vyjednávať o nich a presvedčiť partnera, že to, čo mu ponúkajú, za to stojí. Aj od výrobcov sa však očakáva, že v záujme efektívnosti pristúpia k zmenám v organizácii práce, logistike atď. A. Ďurček je presvedčený, že oproti zahraničným reťazcom pôsobiacim na Slovensku má Jednota schopnosť efektívnejšie predávať domácu produkciu, najmä tovar rýchlej spotreby. Supermarket Terno predstavuje sto pracovných príležitostí. Všetky tieto miesta sú už obsadené, pritom s výnimkou dvoch „ostrieľaných“ pracovníkov Jednoty ide napospol o nových ľudí. Názov Terno nedostal najväčší zo supermarketov Jednoty náhodou. Inšpirácia a spolupráca s družstevným supermarketom toho istého mena v Českých Budějoviciach je základom, na ktorom by v budúcnosti mohla stavať aj cezhraničná expanzia, kooperácia a integrácia.

Zuzana Krútka

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.