|
|||||||||||||||||
Pondelok 23.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozhodol štart a prvý pit stopSchumacher víťazom aj poslednej VC Nemecký jazdec Michael Schumacher (Ferrari), ktorý si už v Japonsku zabezpečil titul majstra sveta, vyhral aj poslednú veľkú cenu sezóny v Malajzii. Súperi mu situáciu veľmi nesťažili - Häkkinen opäť ulial štart a dostal penalizáciu stop and go, čo ho posunulo až do druhej desiatky, Coulthard zasa stratil rozhodujúce sekundy pri prvom pit stope. Potom síce náskok nového šampióna sťahoval, v závere to už nebola ani celá sekunda, ale k serióznemu útoku sa nedostal. Schumacher si tak pripísal 44. víťazstvo v kariére a spolu s Barrichellom, ktorý dokrúžil tretí, získal pre Ferrari majstrovské double - po jazdeckom titule má Scuderia vo vitríne aj pohár konštruktérov. Ďakujem všetkým chlapcom z tímu za to, že nám umožnili jazdiť celý rok v špičkových autách. Teraz máme všetci nárok na veľkú oslavu, a potom zaslúženú dovolenku, vyhlásil nový majster sveta Michael Schumacher. Čo som Michaelovi tak dlho hovoril v boxoch? Niektoré veci si treba vydiskutovať s chladnou hlavou, aby sme na budúci rok mohli začať s čistým stolom, pretože človek často po pretekoch povie veci v návale emócií, ktoré by potom rád vzal späť. Všetci sme videli skvelú sezónu a verím, že tá nasledujúca bude rovnako dramatická. Osobne by som už trčať na treťom mieste nechcel..., vyjadril sa po pretekoch David Coulthard. Jeho oddielový kolega, dnes už vicemajster sveta Mika Häkkinen, priznal: Viem si predstaviť aj lepší finiš ročníka... Auto sa mi pohlo už pred zhasnutím svetiel, to je fakt. Ale rovnako je pravda, že som neštartoval z pohybu, ale zo statickej pozície, takže som veľkú výhodu nezískal. Ani dva body Villeneuva (BAR) nepomohli americkému tímu v boji s Benettonom o 4. priečku v Pohári konštruktérov, pretože pri rovnosti bodov rozhodoval vyšší počet lepších umiestnení - rátalo sa 2. miesto Fisichellu v Brazílii. Jacques Villeneuve (BAR): Boli to dobré preteky, len škoda, že Ricardo dnes nedotiahol svoj skvelý výkon na bodované miesto, aby sme predstihli Benetton v Pohári konštruktérov. Myslím si však, že to bola dobrá sezóna. Smutnú rozlúčku má za sebou Johnny Herbert (Jaguar), ktorý v 161. VC skončil v pneumatikovej bariére, keď mu šesť kôl pred koncom odletelo pravé zadné koleso... Netušil som, že keď ma ako malého chlapca nakladali na prvé preteky do auta, budú ma z neho po posledných vyberať, smutne konštatoval Johnny, ktorý našťastie neutrpel žiadne vážnejšie zranenie. Som rád, že je Johnny o. k. Je smutné, že takto skončil kariéru, ale mám pocit, že to je príbeh celej jeho nešťastnej kariéry. Želám mu len to najlepšie, zaslúži si to. Uspokojivé je, že aspoň na konci sezóny sme začínali zisťovať, kde sú hlavné problémy s našimi autami, úprimne priznal jeho tímový kolega Eddie Ivine. Výsledky VC Malajzie: 1. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 1:35:54,235 hod. 2. D. Coulthard (V. Brit./McLaren) +0,732 sek. 3. R. Barrichello (Bra./Ferrari) +18,444 4. M. Häkkinen (Fín./McLaren Mercedes) +35,269 5. J. Villeneuve (Kan./BAR) +1:10,692 min. 6. E. Irvine (V. Brit./Jaguar) +1:12,568 7. A. Wurz (Rak./Benetton) +1:39,314 8. M. Salo (Fín./Sauber Petronas) +1 kolo 9. G. Fisichella (Tal./Benetton) + 1 kolo 10. J. Verstappen (Hol./Arrows) + 1 kolo 11. J. Alesi (Fra./Prost) + 1 kolo 12. J. Trulli (Tal./Jordan) + 1 kolo 13. G. Mazzacane (Arg./Minardi) + 6 kôl Celkové poradie MS: 1. M. Schumacher 108 b 2. M. Häkkinen 89 3. D. Coulthard 73 4. R. Barrichello 62 5. R. Schumacher 24 6. G. Fisichella 18 7. J. Villeneuve 17 8. J. Button, H.-H. Frentzen po 11 10. M. Salo, J. Trulli 6 12. J. Verstappen 5 13. E. Irvine 4 14. R. Zonta 3 15. P. de la Rosa, A. Wurz 2 Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 170 b 2. McLaren Mercedes 152 3. Williams-BMW 36 4. BAR-Honda, Benetton-Playlife 20 6. Jordan Mugen Honda 17 7. Arrows Supertec 7 8. Sauber Petronas 6 9. Jaguar Cosworth 4 MN&P |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |