|
|||||||||||||||||
Utorok 24.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po hrôzach zo záplav radosťDva tituly Ferrari zásluhou práce zjednoteného kolektívu Červená je v móde, okomentoval v eufórii osláv jeden z mechanikov Ferrari parochne v tejto ohnivej farbe, ktoré si ihneď po pretekoch GP formuly 1 v Sepangu nasadili na hlavu vrátane oboch pretekárov aj technickí pracovnici tímu talianskej automobilky. Až príliš veľa dôvodov mali Ferraristi po finále seriálu Veľkých cien na to, aby takouto formou dali celému svetu dominantného profesionálneho automobilového športu vedieť, kto je ozajstným šampiónom. V Malajzii uzavrela stajňa Konika, ako Ferrari volajú Taliani, uplynulý pretekársky rok vo veľkom štýle a zaznamenala hneď niekoľko pozoruhodných výsledkov. Povedané v číslach, prvenstvom v poslednej tohtoročnej GP Nemec Michael Schumacher len potvrdil už zaistený primát celkového víťaza a zopakoval tak svoje vystúpenie zo sezóny 1995, keď jazdil za volantom ďalšej talianskej automobilky Benetton. Schumacher zároveň prerušil dlhú dvadsaťjedenročnú pauzu, počas ktorej Ferrari beznádejne čakalo na titul jednotlivcov. Naposledy radosť Koniku urobil v roku 1979 Juhoafričan Jody Scheckter. Ferrari sa teraz môže hrdiť aj obhájeným prvenstvom v kategórii konštruktérov z vlaňajšej sezóny vďaka deviatim GP víťazstvám Schumachera a jedným Brazílčana Rubensa Barrichella. V celkovej histórii pretekov formuly 1 to znamená pre Konika už desiaty titul konštruktérov a šiesty dvojnásobný titul (piloti a konštruktéri). Po zložitom týždni poznačenom ničivými záplavami v Taliansku mala krajina Apeninského polostrova znova dôvod na úsmev. Znamenitý úspech Konika zjednotil všetkých jeho fanúšikov v Maranelle, v mestečku neďaleko Modeny, kde sídli výrobný závod Ferrari. Davy nadšencov štyroch kolies spoločne prežívali v nedeľu priebeh pretekov v Sepangu prostredníctvom štyroch veľkoplošných obrazoviek, rozdelili si vrúcne objatia po víťazstve Schumachera a napokon vychutnali 90-kilogramovú megatortu, upečenú špeciálne na počesť veľkého triumfu. Z Maranella sa oslavy Ferrari premiestnia na okruh v Mugelle, kde sa nasledujúcu nedeľu obaja piloti Schumacher i Barrichello poďakujú svojim fanúšikom za podporu exhibičnými jazdami. Potom už Ferrarri začne pomaly pomýšľať na nasledujúcu sezónu, na zdokonalenie pretekárskeho vozidla vrátane avizovaných inovácií motora, na najlepšiu taktiku ako obhájiť výsledky z tohto roku a predovšetkým udržanie toho, čo vynieslo Ferrari do nebies tentoraz. Úžasný kolektív zjednotených, serióznych a cieľavedomých technikov, ako aj samých pretekárov. Monika Torri Maranella |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |