Hospodársky denník
USD51,66 Sk
EUR43,389 Sk
CHF28,875 Sk
CZK1,249 Sk
  Utorok  24.Októbra 2000

Úlohy marketingu v čase globalizácie

V procese globalizácie v súčasnom svete, jej prejavy a dosahy na marketing sú témou trojdňového sympózia Marketing a globalizácia, ktorý sa včera začal v Starom Smokovci. Vedecké stretnutie je výsledkom kontaktov banskobystrickej UMB s univerzitami v Európe, ale aj v zámorí. Globalizácia ako svetový fenomén sa týka, ako zdôraznil rektor UMB Milan Murgaš, všetkých oblastí. Od tohto procesu mnohí očakávajú veľmi veľa, názory na ňu sa však rôznia. Vysoké školstvo ju vníma ako výzvu, ako proces, ktorý treba skúmať, proces, ktorý nesie so sebou silné aj slabé stránky. Pozitívny dosah predstavuje ľahký prístup lokálnych firiem na globálny trh. Negatívny sa prejavuje zvýšením súťaživosti, mobility kapitálu a migrácie odborníkov do atraktívnejších regiónov. Územná stratégia si vyžaduje najmä zlepšenie infraštruktúry, verejnú podporu, zvýšenie atraktívnosti a propagáciu imidžu územia. „Domnievam sa, že dosah globalizácie bude mať pre SR viac priaznivých účinkov, je však na nás, aby sme využili pozitíva, ktoré tento proces prináša. Nemáme inú alternatívu, ako vstúpiť do týchto štruktúr, musíme sa však na ne intenzívnejšie pripravovať,“ uviedol rektor UMB. Dva ročníky sympózia sa konali v Poľsku, po prvý raz sa konajú v spolupráci s ekonomickou akadémiou Krakova na slovenskej pôde.

Eva Berčíková

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.