|
|||||||||||||||||
Streda 25.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Divadlo bez sponzorov neprežijeHT Computers (HTC), a. s., ochotne podporila také umelecké počiny, ako je napríklad slovenská verzia muzikálu Niekto To Rád Horúce (najnovšie ho uvádza Nová scéna v Bratislave), samozrejme, v miere, v akej to súčasné zákonné podmienky dovoľujú. Kohútiky daňových zákonov sú ešte stále pritiahnuté, no aj tak sa snažíme nájsť vhodné možnosti sponzoringu. V rozhovore pre Hospodársky denník to uviedla riaditeľka divízie ekonomiky, podpredsedníčka predstavenstva firmy Mária Straková. Sponzoring takýchto projektov pre firmy, ako je HTC (na našom trhu pôsobí 11 rokov), znamená obrovský a nevyčísliteľný prínos v prezentácii. V dnešnej situácii reklama firiem obchodného charakteru je nesmierne dôležitá, hovorí. Podľa nej sponzorstvo tohto druhu nie je dôležité len preto, že kultúra sa dnes na Slovensku bez sponzorovania nezaobíde, ale firmy si tak vytvárajú imidž a dobré meno. To je jedna z bonitných vlastností každej organizácie. HTC už sponzorovala kolektívy v oblasti folklóru - prispela Lúčnici, Sľuku, detskému súboru Kanianka. Sponzorskú sumu je možné odpísať z daní. Je tu však nešťastný paragraf 20 daňového zákona, ktorý hovorí, že ide len o určité percento (2 %) zo základu dane, ktorý firmy môžu dať na takýto účel. Iróniou je, že túto konečnú sumu poznajú až v marci nasledujúceho roka, keď podávajú daňové priznania. V priebehu roka tak idú sponzori do rizika. Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva a. s. Železiarne Podbrezová Vladimír Soták hovorí o sponzorovaní uvedeného muzikálu, že ich účasť na takomto projekte treba vidieť v dobrých vzťahoch s priateľmi z oblasti kultúry. Takýmto skromným spôsobom chceme upozorniť na to, že železiarne sú tu aj so svojou 160-ročnou históriou, že patria medzi spoločnosti, ktoré za posledných šesť rokov dosahujú kladný hospodársky výsledok a nie je im jedno, kam sa Slovensko uberá. Hovorí, že na Slovensku nie je až tak veľa vecí, ktoré možno prezentovať, ale kultúra a šport medzi ne patria. Režisér muzikálu Niekto To Rád Horúce, nositeľ prestížneho ocenenia Zlatý biatec Milan Lasica na otázku, či by súčasné slovenské divadlo dokázalo prežiť bez sponzoringu, nám povedal, že divadlo nemôže prežiť bez dvoch vecí - bez sponzoringu a divákov. Verí, že sa nájde čoraz viac firiem a subjektov, ktoré divadlo budú podporovať, hoci to nie je také atraktívne ako napríklad podporovať šport. Takže si myslím, že sme zachránení, prízvukuje s dávkou jemu charakteristického humoru. Napriek našim malým slovenským pomerom, pri takejto divadelnej záležitosti, ak je dostatočne úspešná, aj návratnosť investícií je zaručená. My len dodávame, že muzikál Niekto To Rád Horúce, je už do konca roka vypredaný. Vladimír Turanský |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |