|
|||||||||||||||||
Pondelok 30.Októbra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hľadajú netypickú podobu, spôsob ako uspieť na trhuZnačkové výrobky nie sú len pre snobov Túžim po svojej značke. Teda niežeby som chcela začať niečo vyrábať a na každý jeden kus mojej produkcie zavesiť visačku so symbolom Ž. Naopak. Túžim po značke, o ktorej budem vedieť, že ju tvorili pre mňa, že mi vyhovuje. A bude mi vyhovovať nielen dnes, ale i zajtra, o rok, o päť rokov. Nejde mi o to, aby sa na mojich šatách vynímal názov kolekcie, ale o to, aby som nemusela zodrať topánky pri hľadaní toho, čo práve potrebujem. Každý z nás predstavuje istý typ. Líšime sa nielen farbou a kvalitou vlasov a pokožky, vzrastom a vekom, ale aj povahou a povolaním. Z toho vyplývajú rôzne nároky a názory. Je celkom normálne, že nad oblečením, ktoré dokáže doviesť do vytrženia našu susedku alebo kolegyňu, len ohrnieme nos. Ale jej pristane, omladí ju a zvýrazní jej prednosti. Lenže my patríme k inému typu - navliecť sa tak do jej štýlu, vyzerali by sme ako vlastná stará mama. Dôležité pravda je, či je to náhoda alebo či ide o súčasť kolekcie s vlastnou značkou cieľavedome vytváranou pre určitý typ. Na takúto značku sa potom možno spoľahnúť. Do kolekcie, ktorá prichádza vždy s novou ročnou sezónou patria prvky, ktoré možno kombinovať nielen navzájom, ale aj s modelmi, ktoré už máte doma v šatníku. A ak ide o naozaj dobrú značku, postará sa vám aj o vhodnú obuv, kabelku, klobúk, šatku, parfum, okuliare, hodinky, bižutériu... Nikde nie je napísané, že si musíme vyberať iba spomedzi značiek svetového mena. Nielenže sa pri nich ceny šplhajú do astronomických výšok, ale často nie sú celkom vhodné pre náš životný štýl, ba ani klimatické podmienky. Aj na Slovensku vznikol celý rad firiem, ktoré hľadajú a nachádzajú svoj výraz, svoj rukopis a pripájajú k nemu visačku s Ž. Žiaľ, nedarí sa im tak preniknúť k zákazníkom, aby si mohli dovoliť väčšiu expanziu a aby mohli budovať povedomie svojej značky. Často okrem svojho sídla nemajú vlastné predajne, kompletnejšie kolekcie od nich nakupujú spravidla len obchodné domy, no tam má len máloktorá značka vyhradený ten svoj osobitný kútik. Aj preto mnohé z nich verejnosť nepozná a zostávajú v anonymite. Možno aj preto som ani ja doteraz tú svoju značku nenašla, aj keď iste i pre mňa niekde niekto tvorí. Zuzana Krútka |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |