Hospodársky denník
USD49,239 Sk
EUR42,69 Sk
CHF28,017 Sk
CZK1,23 Sk
  Pondelok  13.Novembra 2000

Čo si to „šenkári“ dovoľujú?

Je za konkurenciu, ale len korektnú

K spotrebným daniam na pivo a k ďalším aktuálnym problémom pivovarníctva sa vyjadril aj generálny riaditeľ bratislavského pivovaru Stein Peter Šedivý. Podľa neho lacnejší výrobok znamená vyššiu kúpyschopnosť ľudí, peniaze by sa viac „točili“. Ale u nás sa „vidia len vysoké dane, ale kde máme na ne zarobiť?“, pýta sa. Veď všeobecne z desiatich podnikov na Slovensku v priemere len tri ich odvádzajú, ostatné sú v konkurze, bankrote alebo sú zadlžené. Veľké obchodné reťazce tlačia ceny dole a dnes sa skôr vyplatí vyrábať minerálku a kofolu, ako tento tradičný a dobrý nápoj, akým je pivo, lebo náklady na pivo sú obrovské.

„Som asi jediný, ktorý by nechcel kúpiť tento bratislavský pivovar na komerčné účely, ako sa to stalo napríklad v Košiciach. Mám ho zatiaľ od januára v prenájme. Za šesť mesiacov tohto roka vykazujeme zisk, daňové povinnosti a aj ostatné máme splnené. Tento pivovar patrí Bratislave,

a pokým tu budem, Stein bude variť pivo,“ hovorí na margo niektorých informácií, podľa ktorých pivovar Stein „končí“.

Zmienil sa aj o korektnosti v tejto oblasti podnikania, ktorá napriek konkurencii v tomto odvetví, ako hovorí, by mala byť. „Napríklad v súčasnosti pivovar Vyhne nemá sladovňu a chce slad. Ak by som ako majiteľ pivovaru povedal, aha, nemá slad a asi nebude vyrábať pivo, tak mu zoberiem trh. Nie. Prečo by som mal tak postupovať? Predám mu slad, nechám ho žiť.

Taktiež sa vieme dohodnúť na teritóriu. Ak niektorá „krčma” povie, že chce čapovať Horden a nie Stein, tak sa nebránim. Ale nepáči sa mi, ak niekto príde do pohostinstva a povie: „,Ak odskočíte od Steina, dám vám 150 sudov

bez dokladov,

pričom o nejaký čas majiteľ výčapu spraví to isté pre ďalšieho záujemcu. Boli časy, keď „šenkári” chodili do pivovaru a dávali peniaze, aby dostali pivo. Dnes musia pivovary platiť im.“

(tur)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.