Hospodársky denník
USD49,239 Sk
EUR42,69 Sk
CHF28,017 Sk
CZK1,23 Sk
  Pondelok  13.Novembra 2000

Nové možnosti kontaktov (nielen) s nemeckými podnikateľmi

Internet sa v súčasnosti pomaly stáva nenahraditeľným nástrojom využívaným v rôznych oblastiach vrátane vyhľadávania nových kontaktov s partnermi v zahraničí. Jednou z foriem aplikácie internetu v tejto oblasti, ktoré sú stále častejšie používané, sú internetové kontaktné burzy.

Nemecké zahraničné obchodné a priemyselné komory (AHK), ktoré v súčasnosti pôsobia v 76 krajinách, spolu s 81 regionálnymi obchodnými a priemyselnými komorami (IHK) na teritóriu Nemecka, vytvorili začiatkom tohto roka novú internetovú kontaktnú burzu "E - Trade - Center" (možno ju nájsť na internetovej adrese www.e-trade-center.com ), ktorá má mnoho nesporných výhod:

- priamy kontakt so zákazníkmi využitím najnovších poznatkov e-businessu,

- ľahké vyhľadávanie ponúk pomocou jednoduchých kritérií,

- jednoduchý spôsob bezplatného inzerovania ponúk, ktoré si každý podnikateľ zadáva sám zo svojho na internet zapojeného počítača (tzv. štandardná ponuka), a to bez potreby používať akékoľvek prístupové heslo,

- rastúci záujem nemeckých podnikateľov o využitie novej burzy vďaka masívnej reklamnej kampani nemeckých regionálnych obchodných a priemyselných komôr,

- záruka aktuálnosti uvádzaných informácií, keďže štandardné ponuky sa po šiestich týždňoch automaticky vymazávajú,

- možnosť nadviazať kontakty aj s podnikateľmi z mnohých iných krajín okrem Nemecka.

Okrem uvedenej štandardnej ponuky existuje aj možnosť tzv. prémiovej ponuky. Tú namiesto firmy zadá do kontaktnej burzy za určitý poplatok nemecká AHK v príslušnej krajine, čím potvrdzuje aktuálnosť ponuky, ako aj skutočnosť, že inzerujúcu firmu pozná a odporúča ju ako partnera. Prémiová ponuka je označená špeciálnym grafickým znakom.

K 15. aprílu 2001 obsahovala kontaktná burza dovedna 3990 ponúk, pričom len 13 ich bolo zo Slovenska.

Záverom uvádzame niekoľko odporúčaní slovenským firmám, ktoré sa rozhodnú využiť tento ekonomicky i časovo nenáročný, a pritom potenciálne veľmi účinný spôsob prezentácie svojich výrobkov a služieb i získavania zahraničných partnerov pre rôzne ďalšie formy hospodárskej, obchodnej, technickej a finančnej spolupráce:

- V zadávacej tabuľke ponuky vyplňte čo najviac údajov o svojej firme, i keď nie všetky sú obligatórne. (Častou chybou napríklad je, že firmy nevyplnia riadok „Aktivity/Výrobky“. Keď si hľadajúci nechá zobraziť prvý stručný zoznam potenciálnych partnerov, firma, ktorá uvedený údaj nevyplnila, má minimálnu šancu, že hľadajúceho zaujme.)

- Zvážte, ktoré formy kooperácie ponúknete alebo budete požadovať od svojich potenciálnych partnerov. Záujem o všetky alebo takmer všetky kooperačné formy zvyčajne nepridáva ponuke na serióznosti. Aj z tohto hľadiska menej často znamená viac.

- Venujte veľkú pozornosť kvalitnému prekladu svojej ponuky do nemčiny, resp. angličtiny. Zverte túto úlohu len niekomu, koho jazykové znalosti máte naozaj dobre overené (platí aj pre spoluprácu s profesionálnymi agentúrami). Nemeckí partneri všeobecne prikladajú veľkú váhu kvalite textu nielen z obsahovej ale aj z jazykovej stránky.

- V prípade seriózneho záujmu o nájdenie nových partnerov by vypracovanie ponuky z vecného i z jazykového hľadiska malo byť vecou minimálne stredného manažmentu firmy.

Ing. Dušan Kováč, vedúci OBEO pri pobočke ZÚ SR v Bonne

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.