|
|||||||||||||||||
Streda 15.Novembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Internetisti kupujú menej CDPoužívatelia internetu, ktorí pravidelne navštevujú webovú stránku Napster, kupujú cez internet menej hudobných CD-nosičov ako tí, ktorí server na výmenu hudby nenavštevujú. Vyplýva to z výskumu PC Data Online, ktorý spoločnosť uskutočnila počas tohto roka na 120 000 domácnostiach v USA. Z nich pred používaním Napstera 8,3 % nakupovalo hudobné CD z internetového obchodu cdnow.com. Po štyroch mesiacoch navštevovania spomínaného hudobného servera podiel nakupujúcich na cdnow.com klesol na 5,5 %. Počet návštevníkov stránky cdnow.com najprv vzrástol z 10,4 % pred používaním Napstera na 25 % mesiac po jeho objavení. Po štyroch mesiacoch používania servera na výmenu hudby sa ustálil na 18 %. Podľa analytikov respondenti v on-line obchodoch získavajú informácie o hudobných novinkách, a potom si ich zadarmo v podobe súborov MP3 stiahnu z Napstera. PC Data Online predpovedá, že v tomto roku sa v USA predá vyše dva milióny čistých prepisovateľných CD nosičov a 3,5 milióna osobných počítačov s predinštalovanou napaľovacou CD-ROM mechanikou. Tie sa vo väčšine prípadov používajú na výrobu audiodiskov so súbormi MP3. Na popularite serveru Napster neubrali ani žaloby za porušovanie autorských práv. Počet jeho používateľov sa za posledných šesť mesiacov zdvojnásobil na súčasných 18,7 milióna. (TASR) * * * |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |