Hospodársky denník
USD49,754 Sk
EUR42,729 Sk
CHF27,972 Sk
CZK1,232 Sk
  Piatok  17.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

n Dnes bude prevažne veľká oblačnosť a miestami občasný dážď, cez deň oblačno až polooblačno a zrážky len ojedinele. Najvyššia denná teplota 12 až 16, na juhu miestami aj vyššia, na horách vo výške 1500 m 9 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 3 až 6 m/s. V sobotu bude veľká oblačnosť a na viacerých miestach občasný dážď alebo prehánky, na horách snehové. V nedeľu bude polooblačno, na východe až oblačno a ojedinele prehánky. Najnižšia nočná teplota 8 až 4, v nedeľu 6 až 2, najvyššia denná 8 až 12, na severozápade okolo 6 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 7.05 a zapadne o 16.08 hod.

Amsterdamprehánky8
Atényslnečno21
Belehradslnečno20
Berlínprehánky10
Bratislavadážď10
Bruseloblačno8
Budapešťoblačno12
Bukurešťpolooblačno18
Frankfurtprehánky10
Helsinkipolooblačno7
Istanbulpolooblačno19
Kodaňdážď7
Kyjevhmla8
Lisabonslnečno16
Londýnprehánky7
Madridpolooblačno14
Milánodážď10
Moskvahmla6
Oslo dážď6
Parížpolooblačno10
Prahadážď10
Rímprehánky18
Sofiapolooblačno18
Štokholmoblačno4
Varšavaoblačno10
Viedeňdážď10
Záhreboblačno17
Ženevapolooblačno10

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.