|
|||||||||||||||||
Štvrtok 2.Novembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Čisté svedomie majiteľovPátranie po príčinách potopenia tankeru Haag (TASR) - Bezpečnostná kontrola talianskeho tankeru Ievoli Sun z 23. októbra nepreukázala žiadny konštrukčný problém plavidla, ktoré sa včera s nákladom 6000 ton chemikálií potopilo pri francúzskom pobreží. Kontrola však odhalila chyby na hasiacom prístroji, záchrannom člne a na jednom z ventilov. Všetky tieto nedostatky však do 26. októbra odstránili, spresnil riaditeľ holandskej námornej inšpekcie Henk Ten Hoopen. Majitelia spoločnosti Marnavi, ktorej patrí aj loď Ievoli Sun, rodina Ievoliovcov z talianskeho Neapolu, vyhlásili, že pokiaľ ide o haváriu, majú čisté svedomie. Lode spoločnosti sa stále podrobujú kontrolám kompetentných úradov i vlastných inšpektorov, uvádza sa vo vyhlásení. Loď sa nedávno podrobila skúškam v holandskom prístave Moerdijk, ktoré boli súčasťou medzinárodnej procedúry. Tá predpokladá, že Holandsko bude kontrolovať 25 percent lodí, ktoré vplávajú do jeho prístavov. Kontrola sa však netýkala kostry plavidla pod čiarou ponoru, pretože by si to vynútilo vytiahnutie plavidla na súš. Francúzska mínolovka Céphée včera zaznamenala silný zápach styrénu nad vrakom Ievoli Sun, informovali námorné úrady v Cherbourgu. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o styrén zmiešaný s plynovým olejom. Zápach chemickej látky je veľmi silný, na ktorý sa nezabudne, keď sa raz zacíti, dodali francúzske námorné úrady. Záchranné tímy medzitým prerušili aktivity v okolí vraku z dôvodu nebezpečenstva explózie. Námorné úrady takisto odporučili plavidlám v oblasti Lamanšského prieplavu, aby sa najmenej na šesť kilometrov vyhli vraku. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |