Vplýva internet na celosvetový nárast leteckej dopravy? Čím viac ľudia komunikujú, tým viac sa potrebujú stretávať Masový rozvoj informačných technológií (internet, e-mail, e-business) mal prekvapujúci dosah na leteckú dopravu - počet prepravovaných osôb stále stúpa, aj keby sa na prvý pohľad mohlo zdať, že trend by mal byť opačný, keďže ľudia medzi sebou častejšie, ľahšie a lacnejšie komunikujú. To, že sa podnikatelia, ako aj bežní ľudia spájajú medzi sebou pomocou nových informačných a telekomunikačných technológií, podnietilo ich potrebu viac sa stretávať, ako aj osobne spoznávať, a to nielen vo sfére obchodnej, ale aj mimo nej. Vďaka e-mailu ľudia medzi sebou oveľa intenzívnejšie komunikujú, je preto len otázkou času, kedy kontakty nadviazané napríklad elektronickou poštou vyústia v osobné stretnutia, či už na báze rodinnej, priateľskej alebo komerčnej. V oblasti ekonomiky a obchodu sa jednotlivé rozhodnutia vzhľadom na všeobecne a globálne narastajúcu konkurenciu konajú čoraz rýchlejšie. Obchodné prípady sa urýchľujú a často práve intenzívna komunikácia cez internet vyvolá nutkanie overiť si obchodného partnera osobne. To má nakoniec dosah i na dopravu, a najmä leteckú. Posledné výsledky počtu prepravených osôb za rok 1999 a odhady po dopyte po nových lietadlách v najbližších dvoch desaťročiach len potvrdzujú, že tendencia zvyšovania počtu cestujúcich má trvalý charakter a zdá sa, že korešponduje s masovým rozvojom a používaním internetu. Keďže internet je rovnako prístupný nielen vo veľkomestách, ale prakticky v akejkoľvek aj menšej obci, potrebu leteckej dopravy majú aj ľudia z menších miest či regiónov. To vplýva aj na pozitívny rozvoj relatívne menších, respektíve regionálnych letísk. Príkladom rýchleho rozvoja regionálnej siete leteckej dopravy je i Švédsko. Regionálne letiská, ktoré pôvodne slúžili prevažne pre vojenské lietadlá, sa stále rozširujú a vo väčšej a väčšej miere sa využívajú pre civilné lietadlá. V rámci regionálnej politiky sa tieto letiská nielen rozširujú, ale aj častejšie sa priamo prepájajú na väčšie letecké uzly. Dnes je možné z každého švédskeho regiónu začať leteckú cestu do všetkých svetadielov priamo z najbližšieho regionálneho centra. Takisto cestujúci zo všetkých končín sveta priletia priamo do regiónu a autobusovými alebo taxíkovými expresmi priamo na miesto napríklad obchodného rokovania. Podľa posledných prognóz práve regionálna letecká doprava zaznamená najväčší rozvoj v blízkej budúcnosti. Rozvoj regionálnej leteckej dopravy je v podstate predpokladom pre nárast využitia aj veľkých lietadiel. Internet a jeho využitie sa teda pozitívne prejavuje v celom komplexe leteckej dopravy, od veľkokapacitných lietadiel s ďalekým doletom až po menšie regionálne lietadlá. (mm)
|
PočasieDnes bude zrána oblačno až zamračené, v nižších polohách hmlisto, na severe a východe miestami slabý dážď. Cez deň polojasno až oblačno a zrážky už len ojedinele. Najvyššia denná teplota 10 až 14 stupňov. Slabý premenlivý, neskôr na juhozápade juhovýchodný vietor 3 až 6 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 5 stupňov.V piatok bude polojasno až oblačno, zrána miestami hmla. V sobotu v západnej polovici územia prevažne zamračené a občas dážď. Najnižšia nočná teplota 2 až -3, na juhozápade okolo 6 stupňov. Najvyššia denná teplota 14 až 18, v sobotu na západe pri daždi okolo 10 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.42 a zapadne o 16.28 hod.Amsterdam | dážď | 11 |
Atény | oblačno | 19 |
Belehrad | oblačno | 16 |
Berlín | prehánky | 11 |
Bratislava | oblačno | 13 |
Brusel | dážď | 10 |
Budapešť | oblačno | 14 |
Bukurešť | polojasno | 20 |
Frankfurt | prehánky | 13 |
Helsinki | dážď | 9 |
Istanbul | oblačno | 18 |
Kodaň | dážď | 8 |
Kyjev | dážď | 12 |
Lisabon | dážď | 16 |
Londýn | dážď | 10 |
Madrid | dážď | 13 |
Miláno | dážď | 12 |
Moskva | dážď | 9 |
Oslo | dážď | 8 |
Paríž | dážď | 11 |
Praha | oblačno | 12 |
Rím | prehánky | 15 |
Sofia | dážď | 14 |
Štokholm | dážď | 10 |
Varšava | oblačno | 12 |
Viedeň | oblačno | 13 |
Záhreb | oblačno | 15 |
Ženeva | oblačno | 13 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.TlakÚdaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 29. 10. 2000: Bratislava 100, 25, Sliač 98,40, Košice 99,42, Poprad 93,70, za 30. 10. 2000: Bratislava 99,49, Sliač 97,85, Košice 98,92, Poprad 93,27, za 31. 10. 2000: Bratislava 98,80, Sliač 97,08, Košice 98,26, Poprad 92,70.
|
|
|