Hospodársky denník
USD51,802 Sk
EUR43,477 Sk
CHF28,621 Sk
CZK1,248 Sk
  Štvrtok  2.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude zrána oblačno až zamračené, v nižších polohách hmlisto, na severe a východe miestami slabý dážď. Cez deň polojasno až oblačno a zrážky už len ojedinele. Najvyššia denná teplota 10 až 14 stupňov. Slabý premenlivý, neskôr na juhozápade juhovýchodný vietor 3 až 6 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 5 stupňov.V piatok bude polojasno až oblačno, zrána miestami hmla. V sobotu v západnej polovici územia prevažne zamračené a občas dážď. Najnižšia nočná teplota 2 až -3, na juhozápade okolo 6 stupňov. Najvyššia denná teplota 14 až 18, v sobotu na západe pri daždi okolo 10 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.42 a zapadne o 16.28 hod.

Amsterdamdážď11
Atényoblačno19
Belehradoblačno16
Berlínprehánky11
Bratislavaoblačno13
Bruseldážď10
Budapešťoblačno14
Bukurešťpolojasno20
Frankfurtprehánky13
Helsinkidážď9
Istanbuloblačno18
Kodaňdážď8
Kyjevdážď12
Lisabondážď16
Londýndážď10
Madriddážď13
Milánodážď12
Moskvadážď9
Oslodážď8
Paríždážď11
Prahaoblačno12
Rímprehánky15
Sofiadážď14
Štokholmdážď10
Varšavaoblačno12
Viedeňoblačno13
Záhreboblačno15
Ženevaoblačno13

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 29. 10. 2000: Bratislava 100, 25, Sliač 98,40, Košice 99,42, Poprad 93,70, za 30. 10. 2000: Bratislava 99,49, Sliač 97,85, Košice 98,92, Poprad 93,27, za 31. 10. 2000: Bratislava 98,80, Sliač 97,08, Košice 98,26, Poprad 92,70.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.