Hospodársky denník
USD50,508 Sk
EUR42,919 Sk
CHF28,074 Sk
CZK1,237 Sk
  Utorok  21.Novembra 2000

Reportér svojho času

Napriek tomu, že malacký rodák Miroslav Hucek (1934) fotografuje takmer polstoročie, až teraz má na Slovensku prvú autorskú výstavu. Postaralo sa o to občianskej združenie FOTOFO spolu s Českým centrom a v rámci Mesiaca fotografie si expozíciu možno pozrieť v Dome kultúry na Námestí SNP v Bratislave. Tam nám pred jednou zo svojich slávnych fotografií (Křídla pana Makovičky) takto ochotne zapózoval. Podľa toho vidíme veľkosť vystavenej fotografie, ale je to tiež dôkaz o veselej čulosti tohto dôchodcu, ktorý sa stále naplno venuje fotografickému koníčku.

Svoju kariéru dokumentárneho fotografa začal od 60. roku v týždenníku Mladý svět, ktorého otvorenosť a progresívnosť spoluvytváral najmä objektívnymi a humanistickými fotoreportážami z domova aj iných krajín. Nie náhodou je v centre jeho záujmu človek, občas aj vo vtipnej kombinácii. Na výstave je 58 čiernobielych záberov z Indie, zo Švédska, z Japonska, zo Španielska, z Francúzska, Egypta, Juhoslávie, Kuby, Grécka, ale aj ČSSR. Je tam aj časť cyklu Kláštory v ZSSR z roku 1967, čo bolo na to obdobie odvážne. Od roku 1975 je voľný fotograf. Jeho vrodený optimizmus bojoval s totálnou skepsou. Možno, že to bol okamih zrelého poznania. Cítime to z fotografie pána Makovičku s rozpätými krídlami nad Prahou a spolu s ním spontánne presvedčenie o sile ľudského indivídua. Jeho meno, podobne ako nadreálna prostota fotografie, sú symbolické pre obdobie vzniku (1972). Hovorí z nich únik zo všedného sveta do súkromia a snov, pretože jedine privátna sféra si vo všeobecnom otupenom čase uchovala autenticitu a prenikavosť, ktoré z verejného života vymizli.

Pavol Erdziak

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.