Hospodársky denník
USD50,508 Sk
EUR42,919 Sk
CHF28,074 Sk
CZK1,237 Sk
  Utorok  21.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

n Dnes bude polojasno až oblačno, lokálne sa vyskytnú slabé zrážky. Zrána a predpoludním miestami hmla alebo nízka oblačnosť, ktorá sa na niektorých miestach udrží po celý deň. Najvyššia denná teplota 9 až 13, na horách vo výške 1500 m okolo 6 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5, na horách 10 až 15 m/s. V stredu bude prevažne veľká oblačnosť a na viacerých miestach občasný dážď, na hrebeňoch Tatier sneženie, postupne od západu ubúdanie zrážok. Vo štvrtok polooblačno až oblačno a ojedinele slabý dážď. V nižších polohách zrána hmlisto alebo miestami zamračené nízkou oblačnosťou. Najnižšia nočná teplota 6 až 2 stupne, vo štvrtok v horských dolinách aj chladnejšie. Najvyššia denná teplota 7 až 11, na juhu vo štvrtok miestami až 13 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 7.07 a zapadne o 16.07 hod.

Amsterdamdážď10
Atényjasno21
Belehradoblačno15
Berlínoblačno8
Bratislavapolooblačno12
Bruseldážď10
Budapešťoblačno11
Bukurešťpolooblačno13
Frankfurtoblačno7
Helsinkioblačno5
Istanbulpolooblačno19
Kodaňoblačno6
Kyjevoblačno7
Lisabonoblačno15
Londýnprehánky7
Madridpolooblačno14
Milánodážď11
Moskvadážď5
Oslo dážď4
Paríždážď10
Prahaoblačno6
Rímoblačno13
Sofiapolooblačno10
Štokholmoblačno5
Varšavadážď7
Viedeňoblačno11
Záhrebhmla6
Ženevaoblačno7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.