Hospodársky denník
USD50,344 Sk
EUR42,541 Sk
CHF28,01 Sk
CZK1,229 Sk
  Štvrtok  23.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

n Dnes bude zrána a predpoludním v nižších polohách ojedinele hmla alebo nízka oblačnosť. Cez deň od západu polojasno, miestami ešte oblačno. Najvyššia denná teplota 10 až 15, na miestach s dlhšie trvajúcou hmlou alebo nízkou oblačnosťou chladnejšie. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 6 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s, na juhozápade popoludní postupne zosilnie na 4 až 8 m/s. V piatok bude polooblačno až oblačno, v nižších polohách sa miestami bude vytvárať hmla alebo nízka oblačnosť. V sobotu bude prevažovať oblačné počasie a miestami sa vyskytne dážď. Najnižšia nočná teplota 7 až 3, v piatok v údoliach pri nočnom vyjasnení okolo 0, najvyššia denná teplota v piatok 10 až 15, v sobotu 8 až 12 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 7.10 a zapadne o 16.06 hod.

Amsterdamdážď7
Aténypolooblačno17
Belehradoblačno14
Berlínoblačno8
Bratislavapolooblačno12
Bruselveľká oblačnosť9
Budapešťpolooblačno12
Bukurešťjasno10
Frankfurtoblačno9
Helsinkidážď so snehom4
Istanbuljasno14
Kodaňoblačno8
Kyjevdážď so snehom1
Lisabonoblačno14
Londýndážď8
Madridoblačno10
Milánodážď9
Moskvajasno-1
Oslo dážď so snehom
Paríždážď8
Prahaoblačno4
Rímoblačno15
Sofiapolooblačno9
Štokholmdážď6
Varšavazamračené7
Viedeňpolooblačno12
Záhrebpolojasno12
Ženevaoblačno9

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.