|
|||||||||||||||||
Pondelok 27.Novembra 2000 |
Vábnikom investorovKomentuje Ladislav Kulik Uplynulý piatok sa oficiálne skončil vstup strategického partnera do východoslovenskej oceliarskej huty. Po vyrovnaní zložitých vzťahov s veriteľmi VSŽ, štátom i finančnými inštitúciami sa stala z niekdajšej hutníckej časti VSŽ, transformovanej na Steel Košice, napokon U.S. Steel Košice ako súčasť skupiny podnikov U.S. Steel. Gabriel Eichler, ktorý pomohol zrejme najväčšiemu obchodu v histórii Slovenska, však neodchádza. Ostáva na požiadanie Američanov, aby im pomáhal v lákaní zahraničných investorov na východné Slovensko, čo vzhľadom na panujúcu nezamestnanosť bude veľmi potrebné. Zámerom jedenásťčlenného topmanažmentu, v ktorom prezident J. Goodish predstavil aj troch domácich, je zvýšiť výrobu produktov aspoň o 400-tisíc ton ročne, zlepšiť produktivitu práce, skrátiť čas medzi objednávkou a realizáciou dodávky, dostať výrobné ceny pod trhové a pozdvihnúť spoločnosť do skupiny výrobcov prvého rangu. Budú pokračovať vo vývoji ultraľahkej automobilovej karosérie a 700-miliónová investícia v USD počas 10 rokov by mala smerovať do pocínovacej i pozinkovacej linky a mimopecnej rafinácie v oceliarni. Nás zaujímal aj osud desiatok malých firiem, ktoré doteraz obchodovali s valcovaným hutníckym materiálom zo železiarní a nástupom nového majiteľa sa obávajú o svoju budúcnosť, čo prejavili aj prostredníctvom Hospodárskeho denníka. Podľa viceprezidenta pre predaj a marketing Jamesa P. Boucharda pripravujú pre Slovensko komplexný plán stratégie predaja. Robia ho Slováci a vychádza z poznania predností i slabín domácich zákazníkov. Mal by zaistiť prehľadnejšiu a rovnomernejšiu spotrebu ocele a výrobkov z nej na Slovensku a cesta, ako dostať tovar k zákazníkom, bude účinnejšia ako dosiaľ. Pre malých zákazníkov vytvoria centrá s nižšími cenami. |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |