Hospodársky denník
USD50,633 Sk
EUR42,625 Sk
CHF28,007 Sk
CZK1,245 Sk
  Pondelok  27.Novembra 2000

Vábnikom investorov

Komentuje Ladislav Kulik

Uplynulý piatok sa oficiálne skončil vstup strategického partnera do východoslovenskej oceliarskej huty. Po vyrovnaní zložitých vzťahov s veriteľmi VSŽ, štátom i finančnými inštitúciami sa stala z niekdajšej hutníckej časti VSŽ, transformovanej na Steel Košice, napokon U.S. Steel Košice ako súčasť skupiny podnikov U.S. Steel. Gabriel Eichler, ktorý pomohol zrejme najväčšiemu obchodu v histórii Slovenska, však neodchádza. Ostáva na požiadanie Američanov, aby im pomáhal v lákaní zahraničných investorov na východné Slovensko, čo vzhľadom na panujúcu nezamestnanosť bude veľmi potrebné. Zámerom jedenásťčlenného topmanažmentu, v ktorom prezident J. Goodish predstavil aj troch domácich, je zvýšiť výrobu produktov aspoň o 400-tisíc ton ročne, zlepšiť produktivitu práce, skrátiť čas medzi objednávkou a realizáciou dodávky, dostať výrobné ceny pod trhové a pozdvihnúť spoločnosť do skupiny výrobcov prvého rangu. Budú pokračovať vo vývoji ultraľahkej automobilovej karosérie a 700-miliónová investícia v USD počas 10 rokov by mala smerovať do pocínovacej i pozinkovacej linky a mimopecnej rafinácie v oceliarni. Nás zaujímal aj osud desiatok malých firiem, ktoré doteraz obchodovali s valcovaným hutníckym materiálom zo železiarní a nástupom nového majiteľa sa obávajú o svoju budúcnosť, čo prejavili aj prostredníctvom Hospodárskeho denníka. Podľa viceprezidenta pre predaj a marketing Jamesa P. Boucharda pripravujú pre Slovensko komplexný plán stratégie predaja. Robia ho Slováci a vychádza z poznania predností i slabín domácich zákazníkov. Mal by zaistiť prehľadnejšiu a rovnomernejšiu spotrebu ocele a výrobkov z nej na Slovensku a cesta, ako dostať tovar k zákazníkom, bude účinnejšia ako dosiaľ. Pre malých zákazníkov vytvoria centrá s nižšími cenami.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.