Hospodársky denník
USD50,746 Sk
EUR42,647 Sk
CHF28,103 Sk
CZK1,244 Sk
  Utorok  28.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

n Dnes bude jasno až polojasno, zrána v nižších polohách ojedinele hmla. Najvyššia denná teplota 4 až 8 stupňov. Slabý premenlivý, na východe severný vietor 3 až 7 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 0 stupňov. V stredu bude od západu postupne oblačno a miestami slabé sneženie, v nížinách občasný dážď alebo mrholenie, ktoré môže lokálne najmä predpoludním namŕzať. Popoludní na západnom Slovensku zmenšovanie oblačnosti a ubúdanie zrážok. Vo štvrtok zrána a predpoludním v nižších polohách hmlisto, cez deň jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota v stredu 0 až -4, vo štvrtok 3 až -1, najvyššia denná teplota v stredu 4 až 8, vo štvrtok 7 až 12 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 7.21 a zapadne o 16.00 hod.

Amsterdamdážď10
Atényoblačný dážď15
Belehradoblačno12
Berlínoblačno6
Bratislavapolooblačno8
Bruselobčasný dážď11
Budapešťpolooblačno10
Bukurešťdážď8
Frankfurtoblačno10
Helsinkidážď2
Istanbuloblačno16
Kodaňoblačno6
Kyjevzamračené -1
Lisabonoblačno17
Londýnoblačno12
Madridoblačno16
Milánopolooblačno11
Moskvajasno -10
Oslo polooblačno4
Parížoblačno12
Prahaobčasný dážď5
Rímpolooblačno15
Sofiadážď10
Štokholmdážď5
Varšavapolooblačno5
Viedeňpolooblačno7
Záhrebpolooblačno13
Ženevapolooblačno12

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.