Hospodársky denník
USD50,321 Sk
EUR42,919 Sk
CHF28,323 Sk
CZK1,245 Sk
  Streda  29.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude prevažne polojasno, v západnej polovici územia predpoludním oblačno. Ráno a predpoludním v nižších polohách miestami hmla, ktorá sa ojedinele udrží po celý deň. Najvyššia denná teplota 4 až 8, na juhozápade a juhu stredného Slovenska okolo 10, na horách vo výške 1500 m okolo 6 stupňov. Slabý premenlivý, cez deň na juhozápade juhovýchodný vietor 3 až 6 m/s. Vo štvrtok a v piatok bude zamračené a hmlisto. Ojedinele mrholenie. Na horách a ojedinele aj v nižších polohách jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota 4 až 0, najvyššia denná teplota 3 až 7, pri slnečnom počasí 9 až 13 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.22 a zapadne o 15.59 hod.

Amsterdamdážď11
Aténydážď14
Belehradjasno7
Berlínpolooblačno10
Bratislavaoblačno8
Bruseldážď11
Budapešťoblačno5
Bukurešťpolooblačno6
Frankfurtpolooblačno10
Helsinkidážď5
Istanbuldážď13
Kodaňoblačno10
Kyjevoblačno0
Lisabonjasno17
Londýnprehánky15
Madridzamračené13
Milánopolooblačno6
Moskvasneženie-6
Oslodážď3
Paríždážď15
Prahapolooblačno8
Rímpolooblačno14
Sofiapolooblačno4
Štokholmdážď5
Varšavaoblačno4
Viedeňpolooblačno8
Záhrebpolooblačno7
Ženevapolooblačno12

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.