Hospodársky denník
USD50,526 Sk
EUR43,47 Sk
CHF28,473 Sk
CZK1,256 Sk
  Piatok  3.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

n Dnes bude jasno až polojasno. Cez deň na západnom a strednom Slovensku postupne veľká oblačnosť a ojedinele dážď. Zrána a predpoludním v nižších polohách miestami hmla alebo nízka oblačnosť, ktorá sa ojedinele udrží po celý deň. Najvyššia denná teplota 13 až 17, pri dlhšie trvajúcej hmle len okolo 8 stupňov. Vietor južných smerov 3 až 6, v horských oblastiach a na juhozápade 6 až 10 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 7 stupňov. V sobotu a nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach dážď alebo prehánky, v nedeľu od 1500 m sneženie. V nedeľu cez deň v západnej polovici územia prechod k premenlivej oblačnosti s prehánkami. Najnižšia nočná teplota 9 až 5, najvyššia denná teplota väčšinou 8 až 12 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.44 a zapadne o 16.27 hod.

Amsterdamprehánky10
Aténypolojasno22
Belehradpolojasno20
Berlíndážď10
Bratislavaoblačno14
Bruselprehánky9
Budapešťoblačno16
Bukurešťoblačno17
Frankfurtdážď11
Helsinkiprehánky11
Istanbulpolooblačno18
Kodaňprehánky9
Kyjevpolojasno16
Lisabonprehánky15
Londýnprehánky9
Madridprehánky14
Milánodážď13
Moskvazamračené8
Osloprehánky8
Parížprehánky12
Prahadážď10
Rímoblačno20
Sofiaoblačno18
Štokholmprehánky12
Varšavaoblačno16
Viedeňdážď12
Záhrebpolojasno23
Ženevadážď11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.