Hospodársky denník
USD49,937 Sk
EUR43,438 Sk
CHF28,426 Sk
CZK1,254 Sk
  Pondelok  6.Novembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Stále platí: Kto maže, ten ide

OMV a jeho oleje pre rôzne typy áut

O ekonomike prevádzky vozidla rozhoduje viac faktorov. Položka za mazacie oleje určite nie je najvýznamnejšia, ale tiež nie je taká, na ktorú by mohli vodiči zabudnúť. Prirodzene, požiadavky na oleje stále stúpajú a je zaujímavé, že tlak na ich skvalitňovanie ide ani nie tak od spotrebiteľov, ale od výrobcov vozidiel. Predstavitelia petrolejárskej firmy OMV tvrdia , že zvlášť Volkswagen je takou firmou, ktorá špeciálne dbá na ustavičné zdokonaľovanie olejov pre svoje vozidlá. Nová ponuka OMV spĺňa aj ich inak dosť tvrdé požiadavky. Najnovšie rozšírili sortiment motorových olejov o oleje OMV full extra pre motory Volkswagen, Audi, Škoda a Seat a OMV syn com extra pre moderné motory Ford. Oba oleje sa vyznačujú predĺženým výmenným intervalom so zárukou výkonovej rezervy. Prvý nich je plnosyntetický ľahkobežný olej viskóznej triedy SAE 0W -30. Olej vyvinuli pre moderné motory VW a Audi so systémom WIV. Vďaka zníženej viskozite pri vysokých teplotách zaručuje maximálnu úsporu pohonných látok. Znižuje trenie vnútorných pohyblivých častí motora a zaručuje vysokú hospodárnosť a energetickú účinnosť. Olej sa vyznačuje i vynikajúcou tekutosťou pri veľmi nízkych teplotách, ktoré zaručuje rýchle premazanie všetkých častí motora. Minimalizuje sa tým opotrebenie počas fázy zahrievania a aj tak sa zaručuje maximálna životnosť motora.

Druhý z olejov má viskóznu triedu SAE 5W -30 pre moderné motory Ford. Umožňuje dlhé výmenné intervaly so zaručenou prevádzkovou bezpečnosťou a značnou rezervou. Má podobné vlastnosti ako prvý olej, OMV však zdôrazňuje, že tento olej sa tu stará aj o čistejší motor a vďaka malej odparnosti je aj jeho spotreba nižšia.

No a kam vývoj olejov smeruje? OMV tvrdí, že k tomu, aby jedna náplň vydržala celú životnosť motora. Hádam sa dočkáme aj toho.

(ji)

počasie

Dnes bude zrána a predpoludním v nižších polohách stredného a východného Slovenska miestami hmla alebo zamračené oblačnosťou z hmly. Cez deň polojasno až oblačno, večer na západe ďalšie pribúdanie oblačnosti a neskôr v tejto časti územia ojedinele slabé zrážky. Najvyššia denná teplota 8 až 12, na juhozápade miestami 14 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 2 stupne. Vietor 3 až 6, na juhozápade 6 až 10, v nárazoch okolo 20 m/s. Na horách víchrica.V utorok od západu postupne zamračené a dážď, od 1800 m sneženie. V stredu prechod k premenlivej oblačnosti a miestami prehánky, od 1600 m snehové. Na východe spočiatku zamračené a dážď. Najnižšia nočná teplota 9 až 5, najvyššia denná teplota 10 až 15 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.48 a zapadne o 16.22 hod.

Amsterdamdážď9
Atényprehánky18
Belehradoblačno16
Berlínzamračené12
Bratislavaoblačno13
Bruseldážď11
Budapešťpolooblačno13
Bukurešťdážď13
Frankfurtdážď11
Helsinkipolojasno9
Istanbulprehánky18
Kodaňzamračené12
Kyjev dážď10
Lisabonprehánky17
Londýndážď11
Madridprehánky13
Milánodážď13
Moskvazamračené6
Oslooblačno9
Paríždážď12
Prahazamračené11
Rímdážď16
Sofiadážď12
Štokholmpolojasno11
Varšavapolojasno12
Viedeňoblačno13
Záhrebzamračené15
Ženevadážď10

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.