|
|||||||||||||||||
Utorok 7.Novembra 2000 |
Bryndza do svetaPostreh Zuzany Krútkej V supermarkete v cyperskej Nikózii kúpite to isté ako ponúka jeho dvojča v Paríži či Budapešti. Tie isté sladkosti z reklamy, ten istý alkohol, mrazené maškrty a prášky na pranie. Talianske cestoviny, švajčiarske syry, čínske hotové jedlá. Svetobežník, ktorý si potrpí sa svoje domáce zvyky, nemá problém adaptovať sa kdekoľvek. Nadnárodné obchodné reťazce opriadajú zemeguľu ako pavučinu. Úlohou obrovských nákupných vozíkov je lákať zákazníkov, aby ich až po okraj naplnili potrebnosťami i zbytočnosťami. Globálna konzumná spoločnosť prekvitá. Miestne špeciality vyhľadávajú okrem domácich aj turisti, ktorí vychutnávajú destináciu aj chuťovými pohárikmi. Práve oni sa potešia, keď neskôr, u seba doma, objavia to, čo okúsili na svojich cestách. A je to aj šanca pre našich producentov. Keď sa svet globalizuje, prečo by si našinec nemohol kúpiť bryndzu kdekoľvek vo svete?! |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |