Hospodársky denník
USD50,064 Sk
EUR42,967 Sk
CHF28,28 Sk
CZK1,238 Sk
  Štvrtok  9.Novembra 2000

Kvalita podľa EÚ

Dôvera a pomoc exportu

V histórii Slovenska sa v tomto roku po prvý raz hodnotila Národná ceny kvality na báze kritérií Európskej únie. V súťaži sa z hľadiska kvality hodnotilo pôsobenie celej firmy a nie iba jedného výrobku. Do súťaže sa prihlásilo 34 podnikov. Cieľom Národnej ceny kvality SR je okrem iného presadzovanie komplexného manažérstva kvality, harmonizácia technických noriem a predpisov s EÚ a zabezpečovanie exportnej schopnosti a konkurencieschopnosti. Aký zmysel vidia dvaja z troch víťazov v získaní Národnej ceny kvality?

Juraj Horňák, riaditeľ spoločnosti Plastcom Bratislava, víťaz Národnej ceny kvality v kategórii malé výrobné podniky: - Predovšetkým je to objektívne zhodnotenie produkovanej kvality a posilnenie konkurencieschopnosti firmy. Oceňujú to najmä zahraniční odberatelia. Žiaľ, slovenskí odberatelia pričasto nehľadia na kvalitu, nezdravo preferujú nízku cenu. Sme relatívne malá firma s 29 pracovníkmi, ktorá pôsobí na trhu iba štyri roky, ale medziročne výrazne zvyšujeme výrobu a obchod. Za týmito výsledkami však treba vidieť najmä zmenu myslenia našich pracovníkov, ktorú sme dosiahli ustavičnými manažérskymi tréningami a vzdelávaním.

Ing. Peter Novosad, konateľ spoločnosti Vipotest Partizánske, víťaz v kategórii veľké organizácie služieb: - Sme dcérskou spoločnosťou firmy Matador Púchov a poskytujeme len služby. Pre nás je mimoriadne dôležitý imidž, pretože podnikáme v oblasti skúšobníctva. Hodnotením môžeme niektoré výrobky buď posunúť dopredu, alebo ich obrazne povedané utopiť. Pre nás je mimoriadne dôležitá absolútna dôveryhodnosť. Z tohto dôvodu našu činnosť často preverujú rôzne nezávislé komisie. Výsledky hodnotení sú pozitívne, preto často hodnotíme výrobky aj pre zahraničných partnerov.

Jozef Kunik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.