Hospodársky denník
USD49,523 Sk
EUR42,964 Sk
CHF28,469 Sk
CZK1,243 Sk
  Piatok  1.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude polojasno až oblačno. V nižších polohách zrána a predpoludním miestami zamračené nízkou oblačnosťou alebo hmla, ktorá sa ojedinele udrží po celý deň. Najvyššia denná teplota 8 až 12, pri dlhšie trvajúcej hmle alebo nízkej oblačnosti okolo 5 stupňov. Východný vietor 1 až 4, na horách južný vietor 6 až 10 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m 8 stupňov. V sobotu bude jasno až polojasno, predpoludním v nižších polohách zamračené alebo hmla, ktorá sa ojedinele udrží po celý deň. V nedeľu bude prevažne oblačno a miestami občasný dážď alebo mrholenie. Najnižšia nočná teplota 2 až -2, v dolinách miestami okolo -4, najvyššia denná teplota v sobotu 2 až 6, za slnečného počasia okolo 10, v nedeľu 4 až 9 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.24 a zapadne o 15.58 hod.

Amsterdamoblačno12
Atényslnečno15
Belehradhmla7
Berlínoblačno13
Bratislavaoblačno9
Bruseloblačno15
Budapešťoblačno10
Bukurešťpolooblačno5
Frankfurthmla8
Helsinkiprehánky4
Istanbuloblačno9
Kodaňdážď9
Kyjevprehánky1
Lisabonprehánky15
Londýndážď11
Madriddážď13
Milánopolooblačno11
Moskvasneženie-1
Oslooblačno3
Parížoblačno15
Prahapolooblačno6
Rímslnečno17
Sofiaslnečno10
Štokholmpolooblačno7
Varšavaoblačno7
Viedeňhmla8
Záhrebpolooblačno12
Ženevapolooblačno12

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.