Hospodársky denník
USD48,823 Sk
EUR43,33 Sk
CHF28,657 Sk
CZK1,243 Sk
  Pondelok  11.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 7. 12. 2000: Bratislava 100, 48, Sliač 98,56, Košice 99,72, Poprad 93,83, za 8. 12. 2000: Bratislava 99,99, Sliač 98,25, Košice 99,40, Poprad 93,48, za 9. 12. 2000: Bratislava 100,32, Sliač 98,27, Košice 99,33, Poprad 93,58.

Počasie

Dnes bude na niektorých miestach, najmä na západe, polooblačno. Teplo. Najvyššia denná teplota 3 až 8, na juhu stredného Slovenska a na juhozápade okolo 10 stupňov. Teplota vo výške 1500 m 0 stupňov. Západný až severozápadný vietor 3 až 6, na juhozápade prechodne okolo 8 m/s, v nižších polohách východného Slovenska len slabý premenlivý vietor. Na horách severozápadný vietor 10 až 15 m/s.V utorok bude oblačno, v nižších polohách miestami hmla. V priebehu dňa ďalšie pribúdanie oblačnosti a neskôr na severe občasný dážď, vo vrcholových polohách Tatier sneženie. V stredu bude zamračené a občasné zrážky na väčšine územia. Najnižšia nočná teplota 5 až 1, najvyššia denná teplota 4 až 8 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7,35 a zapadne o 15,56 hod.

Amsterdamdážď12
Atényjasno15
Belehradoblačno10
Berlíndážď9
Bratislavaoblačno10
Bruseldážď10
Budapešťoblačno11
Bukurešťdážď7
Frankfurtzamračené9
Helsinkidážď5
Istanbulpolooblačno12
Kodaňdážď9
Kyjevdážď3
Lisabonjasno16
Londýnoblačno 14
Madridoblačno11
Milánopolooblačno12
Moskvadážď0
Oslojasno 2
Parížoblačno13
Prahaoblačno8
Rímpolojasno14
Sofiapolooblačno7
Štokholmzamračené4
Varšavadážď6
Viedeňoblačno10
Záhrebzamračené10
Ženevapolooblačno8

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.