Hospodársky denník
USD48,944 Sk
EUR43,296 Sk
CHF28,657 Sk
CZK1,242 Sk
  Utorok  12.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Stále platí: Kto maže, ten ide

OMV a jeho oleje pre rôzne typy áut

O ekonomike prevádzky vozidla rozhoduje viac faktorov. Položka za mazacie oleje určite nie je najvýznamnejšia, ale tiež nie je taká, na ktorú by mohli vodiči zabudnúť. Prirodzene, požiadavky na oleje stále stúpajú a je zaujímavé, že tlak na ich skvalitňovanie ide ani nie tak od spotrebiteľov, ale od výrobcov vozidiel. Predstavitelia petrolejárskej firmy OMV tvrdia , že zvlášť Volkswagen je takou firmou, ktorá špeciálne dbá na ustavičné zdokonaľovanie olejov pre svoje vozidlá. Nová ponuka OMV spĺňa aj ich inak dosť tvrdé požiadavky. Najnovšie rozšírili sortiment motorových olejov o oleje OMV full extra pre motory Volkswagen, Audi, Škoda a Seat a OMV syn com extra pre moderné motory Ford. Oba oleje sa vyznačujú predĺženým výmenným intervalom so zárukou výkonovej rezervy. Prvý nich je plnosyntetický ľahkobežný olej viskóznej triedy SAE 0W -30. Olej vyvinuli pre moderné motory VW a Audi so systémom WIV. Vďaka zníženej viskozite pri vysokých teplotách zaručuje maximálnu úsporu pohonných látok. Znižuje trenie vnútorných pohyblivých častí motora a zaručuje vysokú hospodárnosť a energetickú účinnosť. Olej sa vyznačuje i vynikajúcou tekutosťou pri veľmi nízkych teplotách, ktoré zaručuje rýchle premazanie všetkých častí motora. Minimalizuje sa tým opotrebenie počas fázy zahrievania a aj tak sa zaručuje maximálna životnosť motora.

Druhý z olejov má viskóznu triedu SAE 5W -30 pre moderné motory Ford. Umožňuje dlhé výmenné intervaly so zaručenou prevádzkovou bezpečnosťou a značnou rezervou. Má podobné vlastnosti ako prvý olej, OMV však zdôrazňuje, že tento olej sa tu stará aj o čistejší motor a vďaka malej odparnosti je aj jeho spotreba nižšia.

No a kam vývoj olejov smeruje? OMV tvrdí, že k tomu, aby jedna náplň vydržala celú životnosť motora. Hádam sa dočkáme aj toho.

(ji)

Amsterdamdážď12
Atényjasno14
Belehradpolooblačno10
Berlínoblačno10
Bratislavazamračené8
Bruseldážď11
Budapešťzamračené8
Bukurešťoblačno6
Frankfurtdážď10
Helsinkizamračené5
Istanbulprehánky9
Kodaňdážď7
Kyjevdážď3
Lisabonjasno16
Londýndážď13
Madridjasno10
Milánooblačno11
Moskvadážď so snehom0
Oslojasno4
Parížzamračené13
Prahadážď10
Rímjasno15
Sofiaoblačno5
Štokholmpolooblačno3
Varšavadážď7
Viedeňzamračené9
Záhrebpolooblačno11
Ženevazamračené10

Počasie

Dnes bude oblačno až zamračené a časom na mnohých miestach dážď, najmä popoludní. Najvyššia denná teplota 4 až 8, na juhozápade a miestami aj na západe a juhu stredného Slovenska okolo 10 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 3 stupne. Slabý vietor južných smerov, ktorý sa v západnej polovici Slovenska popoludní zmení na západný 3 až 6 m/s. V stredu bude veľká oblačnosť až zamračené a na väčšine územia dážď, vo vysokých horských polohách sneženie. V priebehu dňa na západnom Slovensku postupne ubúdanie oblačnosti a zrážky ojedinele. Najnižšia nočná teplota 4 až 0 stupňov. Vo štvrtok prevažne veľká oblačnosť a zrážky už len lokálne od 800 m snehové. Nočná teplota 2 až -2 stupňov v dolinách aj chladnejšie, denná teplota 2 až 6 stupňov, na severe Slovenska chladnejšie. Slnko vyjde zajtra o 7.36 a zapadne o 15.56 hod.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.