Hospodársky denník
USD48,944 Sk
EUR43,296 Sk
CHF28,657 Sk
CZK1,242 Sk
  Utorok  12.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Amsterdamdážď12
Atényjasno14
Belehradpolooblačno10
Berlínoblačno10
Bratislavazamračené8
Bruseldážď11
Budapešťzamračené8
Bukurešťoblačno6
Frankfurtdážď10
Helsinkizamračené5
Istanbulprehánky9
Kodaňdážď7
Kyjevdážď3
Lisabonjasno16
Londýndážď13
Madridjasno10
Milánooblačno11
Moskvadážď so snehom0
Oslojasno4
Parížzamračené13
Prahadážď10
Rímjasno15
Sofiaoblačno5
Štokholmpolooblačno3
Varšavadážď7
Viedeňzamračené9
Záhrebpolooblačno11
Ženevazamračené10

Počasie

Dnes bude oblačno až zamračené a časom na mnohých miestach dážď, najmä popoludní. Najvyššia denná teplota 4 až 8, na juhozápade a miestami aj na západe a juhu stredného Slovenska okolo 10 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 3 stupne. Slabý vietor južných smerov, ktorý sa v západnej polovici Slovenska popoludní zmení na západný 3 až 6 m/s. V stredu bude veľká oblačnosť až zamračené a na väčšine územia dážď, vo vysokých horských polohách sneženie. V priebehu dňa na západnom Slovensku postupne ubúdanie oblačnosti a zrážky ojedinele. Najnižšia nočná teplota 4 až 0 stupňov. Vo štvrtok prevažne veľká oblačnosť a zrážky už len lokálne od 800 m snehové. Nočná teplota 2 až -2 stupňov v dolinách aj chladnejšie, denná teplota 2 až 6 stupňov, na severe Slovenska chladnejšie. Slnko vyjde zajtra o 7.36 a zapadne o 15.56 hod.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.