|
|||||||||||||||||
Štvrtok 14.Decembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stále sme neznáma krajinaProstriedky nestačia ani na najnutnejšie Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), zajtra hodnotí svoje ročné pôsobenie, teda aj propagáciu Slovenska v zahraničí. Účasťou na novembrovom svetovom veľtrhu cestovného ruchu World Travel Market (WTM) v Londýne sa skončila séria tohoročných zahraničných prezentácií. Atmosféru 21. ročníka veľtrhu konaného na výstavisku Earls Court vyjadrilo aj hlavné heslo Celosvetová udalosť pre cestovný ruch. Na ploche približne 35-tisíc štvorcových metrov sa predstavilo viac ako 5-tisíc firiem a organizácií z vyše 150 krajín. V silnej konkurencii Slovensko zastupovali pracovníci SACR, pričom v národnej expozícii sa predstavili tri subjekty cestovného ruchu - Magistrát hlavného mesta SR Bratislava, Slovenské liečebné kúpele Piešťany, cestovná kancelária Pressburg a prostredníctvom svojich propagačných materiálov sa na veľtrhu zúčastnil aj Astor Slovakia. Štátna propagácia Slovenska bola tentoraz zameraná na adrenalínové športy - paragliding, skialpinizmus, snowbording a jaskyniarstvo, o ktoré je v Anglicku veľký záujem. Videokazety, Slovensko - malá krajina s veľkým srdcom, poskytli cennú obrazovú predstavu návštevníkom, ku ktorým patrili novinári, touroperátori, ale aj zástupcovia cestovných kancelárií a investori. To všetko pod heslom Slovensko - vyberte si!... Prečo Slovensko? Podľa vyjadrenia Ing. Ivany Magátovej, riaditeľky SACR, návštevníkov zaujala bohatá kultúrnohistorická ponuka a prírodné krásy. Vystavovatelia však zachytili aj ich negatívne reakcie, ktoré sa týkali hlavne problémov s akceptáciou VISA kariet na Slovensku, dlhej čakacej lehoty na hraničných prechodoch a zdĺhavé vybavovanie víz. Nedorozumenia sa vyskytli aj v súvislosti zámeny Slovenska so Slovinskom. Sú prejavom nielen geografickej neznalosti, ale predovšetkým našej nedostatočnej práce s verejnosťou, ktorá je v tomto prípade zapríčinená nedostatočnými finančnými zdrojmi, ktoré dostáva pre svoju prácu SACR. Pridelený limit nestačí ani na udržanie počtu účastí na výstavách bežných v minulosti, nieto na zostavenie vhodného marketingového mixu, ktoré by zviditeľnilo Slovensko na zahraničných trhoch a zároveň uľahčilo domácim podnikateľom ľahšie prenikanie a presadzovanie sa na zahraničných trhoch. Rudolfa Vallová |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |