Hospodársky denník
USD49,51 Sk
EUR43,378 Sk
CHF28,84 Sk
CZK1,249 Sk
  Štvrtok  14.Decembra 2000

Stále sme neznáma krajina

Prostriedky nestačia ani na najnutnejšie

Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), zajtra hodnotí svoje ročné pôsobenie, teda aj propagáciu Slovenska v zahraničí. Účasťou na novembrovom svetovom veľtrhu cestovného ruchu World Travel Market (WTM) v Londýne sa skončila séria tohoročných zahraničných prezentácií. Atmosféru 21. ročníka veľtrhu konaného na výstavisku Earls Court vyjadrilo aj hlavné heslo Celosvetová udalosť pre cestovný ruch. Na ploche približne 35-tisíc štvorcových metrov sa predstavilo viac ako 5-tisíc firiem a organizácií z vyše 150 krajín. V silnej konkurencii Slovensko zastupovali pracovníci SACR, pričom v národnej expozícii sa predstavili tri subjekty cestovného ruchu - Magistrát hlavného mesta SR Bratislava, Slovenské liečebné kúpele Piešťany, cestovná kancelária Pressburg a prostredníctvom svojich propagačných materiálov sa na veľtrhu zúčastnil aj Astor Slovakia. Štátna propagácia Slovenska bola tentoraz zameraná na adrenalínové športy - paragliding, skialpinizmus, snowbording a jaskyniarstvo, o ktoré je v Anglicku veľký záujem. Videokazety, Slovensko - malá krajina s veľkým srdcom, poskytli cennú obrazovú predstavu návštevníkom, ku ktorým patrili novinári, touroperátori, ale aj zástupcovia cestovných kancelárií a investori. To všetko pod heslom Slovensko - vyberte si!... Prečo Slovensko? Podľa vyjadrenia Ing. Ivany Magátovej, riaditeľky SACR, návštevníkov zaujala bohatá kultúrnohistorická ponuka a prírodné krásy.

Vystavovatelia však zachytili aj ich negatívne reakcie, ktoré sa týkali hlavne problémov s akceptáciou VISA kariet na Slovensku, dlhej čakacej lehoty na hraničných prechodoch a zdĺhavé vybavovanie víz. Nedorozumenia sa vyskytli aj v súvislosti zámeny Slovenska so Slovinskom. Sú prejavom nielen geografickej neznalosti, ale predovšetkým našej nedostatočnej práce s verejnosťou, ktorá je v tomto prípade zapríčinená nedostatočnými finančnými zdrojmi, ktoré dostáva pre svoju prácu SACR. Pridelený limit nestačí ani na udržanie počtu účastí na výstavách bežných v minulosti, nieto na zostavenie vhodného marketingového mixu, ktoré by zviditeľnilo Slovensko na zahraničných trhoch a zároveň uľahčilo domácim podnikateľom ľahšie prenikanie a presadzovanie sa na zahraničných trhoch.

Rudolfa Vallová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.