Hospodársky denník
USD48,166 Sk
EUR43,301 Sk
CHF28,744 Sk
CZK1,244 Sk
  Pondelok  18.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vypájanie medzičlánkov

Komentuje Ladislav Kulik

Už v polovici roka, keď bolo jasné, že sa kúpa hutníckej časti VSŽ korporáciou U. S. Steel stane skutočnosťou, americkí manažéri dali najavo, že jedným z prvých krokov, ktoré chystajú v kúpenej huti urobiť, bude sprehľadniť obchod s hutníckym materiálom. To znamená vypojiť z reťazenia medzičlánky, aby sa tovar umelo nezdražoval a aby sa dostal najkratšou cestou k zákazníkovi. Asi mesiac po tom, ako akcionári definitívne schválili predaj hutníckych prevádzok VSŽ Američanom, ozvali sa malé firmy, ktorým oceliarne prestali dodávať objednaný tovar. Súhlasili síce s filozofiou vyčistiť poprepletané obchodné vzťahy a zastaviť činnosť takým obchodníkom, ktorí za tovar nezaplatili a dodnes ostali dlžníkmi, ale súčasne sa pýtali, prečo odopierať spoluprácu tým, ktorí dodržali všetky podmienky zmluvy. Otázku súvisiacu s marketingom sme položili aj na stretnutí s vrcholovým vedením U. S. Steel Košice 24. novembra, kde viceprezident pre predaj a marketing James P. Bouchard hovoril o procese prípravy celkovej stratégie distribúcie výrobkov. Nespokojnosť malých slovenských firiem, ako vývoj v ostatných dňoch ukazuje, však neustala, pretože opäť prišli signály o zhoršenej situácii, keď údajne U. S. Steel im úplne zastavil dodávky plechov, čo bude pokračovať aj v januári. Jeho zložitosť vyplýva z nevyhnutnosti vyriešenia niekoľkých technických otázok výroby ocele, napríklad na vysokej peci č.1, pričom prioritné budú požiadavky zákazníkov. V súčasnosti posudzujú jednotlivé objednávky a snahou firmy je uspokojiť tie najdôležitejšie z hľadiska termínu dodávok. U. S. Steel odmieta obvinenia, že by obmedzoval domácich odberateľov.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.