Hospodársky denník
USD48,913 Sk
EUR43,621 Sk
CHF28,964 Sk
CZK1,257 Sk
  Streda  20.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude ráno v nižších polohách miestami hmla. Cez deň postupne jasno až polojasno. Najvyššia denná teplota väčšinou -2 až 2, na horách vo výške 1500 m okolo -8 stupňov. Vietor severný, väčšinou slabý, cez deň na východnom Slovensku s rýchlosťou 3 až 5 m/s. Vo štvrtok a v piatok bude jasno až polojasno, v horských oblastiach miestami až oblačno a ojedinele snehové prehánky. Najnižšia nočná teplota -5 až -9, v dolinách stredného a severného Slovenska -10 až -15, najvyššia denná teplota -3 až 1, na severe miestami okolo -5 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.42 a zapadne o 15.59 hod.

Amsterdampolojasno2
Atényoblačno12
Belehradpolooblačno0
Berlínjasno1
Bratislavajasno2
Bruselpolojasno2
Budapešťpolooblačno2
Bukurešťoblačno2
Frankfurtpolooblačno1
Helsinkipolojasno-2
Istanbuldážď6
Kodaňpolooblačno2
Kyjevpolojasno-3
Lisabonoblačno13
Londýnoblačno9
Madridpolojasno13
Milánopolooblačno5
Moskvaoblačno-7
Oslojasno-5
Parížpolojasno8
Prahajasno0
Rímpolooblačno9
Sofiasneženie0
Štokholmjasno-4
Varšavapolooblačno-1
Viedeňjasno2
Záhreboblačno2
Ženevajasno6

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.