Hospodársky denník
USD48,826 Sk
EUR43,858 Sk
CHF28,955 Sk
CZK1,265 Sk
  Štvrtok  21.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno, zrána v nižších polohách miestami hmla. Najvyššia denná teplota -3 až 1, na severe okolo -5, na horách vo výške 1500 m okolo -7 stupňov. Slabý premenlivý, na východe spočiatku severný vietor 3 až 6 m/s. V piatok a sobotu bude jasno až polojasno. Zrána a predpoludním v nižších polohách miestami hmla alebo nízka oblačnosť. Najnižšia nočná teplota -6 až -11, v dolinách stredného a severného Slovenska -12 až -16, najvyššia denná teplota -3 až 1, na severe miestami okolo -5 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.42 a zapadne o 15.59 hod.

Amsterdamoblačno6
Aténypolooblačno15
Belehradjasno 7
Berlínjasno 2
Bratislavajasno -1
Bruseloblačno6
Budapešťjasno 2
Bukurešťpolooblačno3
Frankfurtpolooblačno3
Helsinkipolooblačno-5
Istanbulpolooblačno9
Kodaňpolooblačno1
Kyjevpolooblačno-1
Lisabondážď15
Londýnoblačno7
Madridoblačno11
Milánopolooblačno9
Moskvaoblačno-6
Oslooblačno-1
Parížoblačno9
Prahajasno -2
Rímoblačno15
Sofiajasno 3
Štokholmjasno -1
Varšavapolooblačno-1
Viedeňjasno 0
Záhrebjasno 11
Ženevaoblačno7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.