|
|||||||||||||||||
Piatok 22.Decembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proti stresu pri nakupovaníV predvianočnom čase sa ľudia už pravidelne sťažujú na stres, ktorý spomínané obdobie verne sprevádza. Na tieto chvíle značnej psychickej záťaže reaguje každý človek odlišne. Pre niekoho ide o obdobie vyslovene nepríjemných povinností a množstva náročnej práce, spojenej s prípravou na dni Vianoc, vyplývajúce z určitých tradícií a zvyklostí. Pre iných zasa o dni nekonečného čakania a tešenia sa. A celú túto predvianočnú atmosféru príprav a nákupov potom ešte dopĺňajú, navodzujú a posilňujú obchodníci pri výbere darčekov. Mimoriadne silno pôsobí na vnímanie, zmysly a pozornosť zákazníka predvianočná výzdoba v obchodoch. V posledných rokoch možno navyše pozorovať aj skutočnosť, že obchodníci, najmä v predaniach potravín, majú snahu manipulovať so zákazníkmi oveľa viac ako voľakedy. Obchodníci majú preverené najrôznejšie vekové a sociálne skupiny. S blížiacim sa Štedrým dňom sa ich aktivita znásobuje, pretože získavajú čoraz väčší priestor využiť uponáhľanosť a roztržitosť svojich zákazníkov. Ponúka sa im obrovská šanca vnútiť im tovar rôznej, aj keď nedostatočnej kvality, niekedy dokonca úplný brak. Na svoju nepozornosť v zhone zákazníci často doplácajú, v rýchlosti a strese si neberú nákupné doklady, neraz v predajni zabudnú skontrolovať záručný list. Potom záleží iba na slušnosti predavačov, či ich na chybu upozornia. S manipuláciou obchodníkov si môžeme poradiť iba sami. Máme však v podstate iba dve možnosti: o zabezpečiť si vianočné darčeky s dostatočným časovým predstihom, o ak nakupujete na poslednú chvíľu, musíte sa pri pulte maximálne sústrediť, aj keď máte neodbytný pocit, že máte zúfalo málo času. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |