Hospodársky denník
USD47,24 Sk
EUR43,721 Sk
CHF28,649 Sk
CZK1,256 Sk
  Streda  27.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Obchodník môže a musí

Záruka je minimálne pol roka odo dňa kúpy

Vianočné darčeky pripravia obdarovanému neraz i negatívne prekvapenia. V predvianočnom nákupnom ošiali si zákazníci v obchodoch často nevšimnú rôzne chyby tovaru alebo kúpia i to, čo vlastne ani kupovať nechceli. Keďže finančná situácia väčšine obyvateľov Slovenska neumožňuje kupovať značkový a kvalitný, ale drahší tovar, východiskom je nákup tovaru zlacneného, mimosezónneho a akciového. Často sa pri kúpe takéhoto tovaru stretne zákazník s upozornením predávajúceho, že na zlacnený tovar sa nevzťahuje nárok na reklamáciu. Podľa informácie Krajského inšpektorátu SOI v Nitre však predávajúci v tomto prípade postupuje v rozpore so zákonom. Podľa Zákona č. 634 o ochrane spotrebiteľa platí záruka na tovar minimálne pol roka odo dňa jeho kúpy. Záruka sa vzťahuje na všetky druhy tovarov vrátane akciových, zlacnených či mimosezónnych. Výnimku tvoria prípady, keď je spotrebiteľ pri kúpe upozornený predávajúcim na konkrétnu chybu výrobku. V prípade, že obchodník odmietne prijať reklamáciu, môže sa spotrebiteľ obrátiť na SOI. Obchodníci sa stretávajú aj s prípadmi, keď chce zákazník tovar vrátiť či vymeniť za iný. V tomto prípade však už obchodník zo zákona nie je povinný vrátiť klientovi peniaze za tovar či vymeniť ho.

(TASR)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.