Hospodársky denník
USD47,24 Sk
EUR43,721 Sk
CHF28,649 Sk
CZK1,256 Sk
  Streda  27.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Platí sa aj za kvalitný vzduch

Čo všetko ovplyvňuje vyššie tržby zariadení

Spokojný zákazník prináša vyšší zisk, a keď je spokojný, zaplatí aj za vzduch. Podľa výsledkov výskumu si zákazníci vyberajú reštaurácie, kaviarne a iné zariadenia spoločného stravovania podľa kvality služieb, typu kuchyne, ceny, príjemného personálu, výberu jedál a aj kvality vzduchu. Špina, cigaretový dym a nedostatok čerstvého vzduchu predstavujú problém, ktorý v mnohých prípadoch rozhoduje o tom, či sa vôbec zákazník „usadí“, ako dlho sa zdrží, čo si objedná a či sa tam ešte niekedy vráti. Čo všetko treba pre pocit pohody hosťa urobiť, je významným predpokladom na zvyšovanie tržieb. Nejde len o vytvorenie fajčiarskej a nefajčiarskej zóny, ale aj o investície do vetracieho zariadenia. Investície do vzduchotechniky presiahnu aj v menšom zariadení sumu 100-tisíc Sk. Skúsenosti potvrdzujú, že hosť je ochotný zaplatiť aj za kvalitný vzduch, pričom tržby z predaja jedál rastú o viac ako 10 % a spolu s nimi, hoci pomalším tempom, rastú aj tržby z predaja nápojov. Návratnosť investícií závisí od veľkosti zariadenia a pohybuje sa v rozpätí 1-2 rokov. Kvalitný vzduch zvyšuje kvalitu gastronomických zariadení a je aj v centre pozornosti profesijných spoločností ako Zväzu hotelov a reštaurácií SR, Asociácie penziónov a malých ubytovacích zariadení, ako aj Slovenskej spoločnosti pre techniku prostredia. Tieto organizácie sú zakladateľmi iniciatívy „pre pocit pohody“, mimochodom podporovanej spoločnosťami Tabak/Philip Morris a Pivovarom Šariš. Čistý vzduch a gastronómia je aj témou festivalu Danubius Gastro 2001, ktorý sa koná na bratislavskom výstavisku Incheby v čase od 18. do 21. januára 2001.

Mária Horská

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.