Hospodársky denník
USD47,389 Sk
EUR43,996 Sk
CHF28,82 Sk
CZK1,254 Sk
  Piatok  29.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude prevažne veľká oblačnosť a miestami občasný dážď alebo prehánky, v západnej časti Slovenska už od 400 m, vo východnej od 1100 m sneženie. Najvyššia denná teplota 1 až 5, na východe miestami až 7 stupňov, na Orave a Kysuciach slabo pod nulou. Severný vietor 3 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo -2 stupne. V sobotu bude prevažne veľká oblačnosť a na mnohých miestach občasný dážď, od asi 500 m sneženie. V nedeľu cez deň oblačno a ojedinele sneženie. Nočná teplota 0 až -4, najvyššia denná teplota 0 až 4, v nedeľu -2 až 2 stupne. Slnko vyjde zajtra o 7.44 a zapadne o 16.05 hod.

Amsterdamprehánky3
Atényjasno17
Belehraddážď9
Berlíndážďso snehom
Bratislavaoblačno3
Bruselprehánky2
Budapešťzamračené 4
Bukurešťprehánky12
Frankfurtzamračené1
Helsinkisneženie-1
Istanbuldážď17
Kodaňoblačno1
Kyjevdážď6
Lisabonjasno15
Londýnprehánky2
Madridpolojasno9
Milánodážď4
Moskvasneženie0
Oslosneženie-2
Parížprehánky3
Prahazamračené0
Rímdážď12
Sofiaprehánky9
Štokholmdážď1
Varšavazamračené1
Viedeňsneženie1
Záhrebdážď6
Ženevazamračené2

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.