|
|||||||||||||||||
Utorok 5.Decembra 2000 |
Spájaním vytvárajú protiváhuZabezpečený nákup dáva výrobcom základné istoty Slovenské obchodné spoločnosti sa snažia spájaním vytvoriť protiváhu zahraničným obchodným reťazcom. Najnovším príkladom je aj nová spoločnosť, ktorá vznikla v druhej polovici novembra pod názvom Spona-Zdroj Považská Bystrica. Založilo ju desať slovenských obchodných subjektov z radov bývalých podnikov Zdroj, roztrieštených vo veľkej i malej privatizácií. Dnes už majú za sebou 350 maloobchodných predajní a 12 veľkoobchodov s asi 10-tisíc zamestnancami, pričom ich pôsobnosť je prakticky po celom území Slovenska. Ročný obratový potenciál členov nákupnej aliancie je viac ako 15 mld. Sk. Predseda predstavenstva Ing. Tadeusz Franckowiak hovorí: Cieľom spoločnosti je predovšetkým spoločný nákup tovarov priamo od výrobcov pre všetkých členov za vopred stanovených podmienok s dôrazom na serióznosť v obchodných vzťahoch. Obchodná politika aliancie bude teda podobná ako majú zahraničné obchodné reťazce. Dôležité z hľadiska novej spoločnosti je marketingové zjednotenie trhu a spoločný marketingový postup. To v konečnom efekte prinesie viaceré výhody pre spotrebiteľa. Spoločne s výrobcami a dodávateľmi, najmä potravinárskeho sortimentu určí, ktoré tovary umiestnime v našej predajnej sieti, a to za veľmi výhodných cenových podmienok pre spotrebiteľa počas celého roka, nielen v exponovaných obdobiach nákupných akcií. Výrobcom tak budeme garantovať stály odber ich vybraných produktov označených našou značkou, samozrejme pod podmienkou dodržania vyhovujúcej kvality. Slovenským výrobcom, na ktorých sa Spona-Zdroj mieni orientovať predovšetkým, umožní táto spolupráca vyrábať a dodávať všetkým subjektom v aliancii určité vysokopredajné produkty za pevné a dlhodobo nízke ceny. Budú sa baliť do obalov s jednotným dizajnom, takže výrobcovi sa podstatne znížia náklady, napríklad na zavádzanie značky na trh a na marketingovú činnosť vôbec. Zuzana Krútka |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |