Hospodársky denník
USD48,679 Sk
EUR43,597 Sk
CHF28,75 Sk
CZK1,247 Sk
  Piatok  8.Decembra 2000

Prečo len odbory?

Komentuje Peter Farárik

Udržanie a vytvorenie nových pracovných miest závisí predovšetkým od toho, ako sa existujúcim firmám podarí na trhu umiestniť svoje výrobky. Domáci producenti sa pod tlakom dovozu neraz dostávajú na okraj záujmu kupujúcich, ktorí naďalej uprednostňujú lacnejšie, aj keď menej kvalitné výrobky. Na volanie o podporu domácej produkcie zatiaľ, zdá sa, najpohotovejšie zareagovali odbory, kým vláda zotrváva na príprave projektov. Odbory reprezentované OZ Kovo a OZ pracovníkov textilného, odevníckeho a kožiarskeho priemyslu už po tretí raz pozvali do Banskej Bystrice slovenských výrobcov na prezentačno-predajnú výstavu. Podujatie sa stretlo s veľkým záujmom firiem i kupujúcich, keď do mesta pod Urpínom prišlo tentoraz niečo vyše 60 subjektov. Ako to tlmočili niektorí zástupcovia firiem, vítajú každú príležitosť, ktorá im otvorí cestu k zákazníkovi, uvítali by však, keby sa takéto podujatia uchytili aj v ďalších mestách. Nikto však nemôže chcieť, aby to robili len odbory. Ich aktivity v tomto smere sú gestom dobrej vôle, ale zodpovednosť za rozvoj podnikania i zamestnanosti nesie predsa niekto iný. Vláda SR, konkrétne ministerstvo hospodárstva, pred niekoľkými rokmi vypracovalo projekt podpory odbytu domácich výrobkov, v rámci ktorého sa pôvodne uvažovalo so sumou približne 40 mil. Sk na mediálnu kampaň. Peniaze zo štátneho rozpočtu sa však nakoniec nenašli. V tomto roku projekt mediálnej podpory opäť prepracovali a do Silvestra by mal byť schválený. Podstatná zmena je však tom, že pravdepodobne pôjde už len o 4 mil. Sk, ktoré poslúžia na vytvorenie akejsi značky, ktorá by kupujúcich upozorňovala na slovenský výrobok. Ak si odbory myslia, že je to trocha málo na to, aby sa tovar s označením 858 potom predával lepšie, možno s nimi jedine súhlasiť.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.