Hospodársky denník
USD48,679 Sk
EUR43,597 Sk
CHF28,75 Sk
CZK1,247 Sk
  Piatok  8.Decembra 2000

Ponuka po prieskume trhu

Oslovujú zahraničie, nezostávajú doma

Mimoriadne úspešný bol tentokrát pre slovenské firmy 5. medzinárodný obchodný veľtrh potravín, nápojov a spracovania potravín Foodapest 2000 v Budapešti, ktorý je ako jediný v stredo- a východoeurópskom regióne určený výhradne pre obchodných návštevníkov. Slovenskú republiku v tomto roku zastupovala I.D.C. Hungaria Rt., dcérska spoločnosť najväčšieho výrobcu cukroviniek a trvanlivého pečiva I.D.C. Holding. Spoločnosť sa po prvý krát predstavila novou značkou Sedita, ktorá bola prispôsobená pre špecifiká lokálneho spotrebiteľa. Momentálne exportujú do Maďarska 120 ton mesačne. So zámerom obísť preplnené segmenty trhu, I.D.C. Hungaria sa rozhodla v prvom rade etablovať sa v menej obsadených segmentoch, ako sú diabetické pečivá, roksové lízanky a vytvoriť pre maďarského zákazníka nový segment perníkov. Nevyhnutnosť presadenia proexportnej politiky I.D.C. neurčil len malý trh v SR, ale aj odhodlanie presadiť sa v zahraničí. Prienik predovšetkým na trhy krajín V-4, predstavuje dominantu vývozných aktivít spoločnosti, a to v situácii, keď sa darí umiestňovať produkciu aj odberateľom v krajinách EÚ, Rusku, Chorvátsku, ale aj v USA i Kanade.

Eleonóra Bujačková

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.