Hospodársky denník
USD48,679 Sk
EUR43,597 Sk
CHF28,75 Sk
CZK1,247 Sk
  Piatok  8.Decembra 2000

Priestor pre strategického partnera

Iba dvadsať percent produkcie na slovenský trh

Popradský výrobca elektropríslušenstva Tatramat rokuje s tromi zahraničnými záujemcami o ich vstupe do spoločnosti. So vstupom strategického partnera firma ráta do jedného roka. Pre spoločnosť by mal znamenať predovšetkým otvorenie nových trhov v stredo- a vo východoeurópskom regióne. Podľa generálneho riaditeľa Jána Miška medzi priority spoločnosti na rok 2001 patrí zvýšenie výroby ohrievačov vody, ktoré tvoria až 80 % jej produkcie, zo súčasných 100-tisíc na 150-tisíc kusov ročne. Tatramat plánuje rast produkcie vysokovýkonných výmenníkových ohrievačov o 8 - 10 % a ich umiestnenie na nových trhoch v USA a Európe. Pripravuje aj rozšírenie výroby plynových ohrievačov, ktoré začali vyrábať v tomto roku, z tisíc na 10-tisíc kusov ročne. Ako povedal J. Miško, majú už podpísaný kontrakt s ich odberateľmi z USA a zo strednej Európy. Pred dvoma rokmi začal Tatramat vyrábať polystyrénové tvarovky, zatepľujúce dosky a stavebné polystyrénové tvárnice. V roku 2001 plánuje spoločnosť pri týchto výrobkoch výkony v objeme 12 mil. Sk a pripravuje export zatepľujúcich produktov do Českej republiky. Za posledné tri roky mali veľké investičné programy vo výrobe plastových a plechových dielcov, polystyrénu a kabeláže. Na slovenskom trhu Tatramat umiestňuje 20 % produkcie, 40 % exportuje do Česka, 25 % do krajín západnej Európy a USA a 15 % na východoeurópske trhy.

(SITA)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.