Hospodársky denník
USD48,679 Sk
EUR43,597 Sk
CHF28,75 Sk
CZK1,247 Sk
  Piatok  8.Decembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude naďalej zamračené a hmlisto, miestami s mrholením. Od nadmorskej výšky 700 m a ojedinele aj v nižších polohách jasno až polojasno. Najvyššia denná teplota 2 až 6 stupňov, pri vyjasnení okolo 8 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 7 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s, na juhozápade cez deň okolo 7 m/s. V sobotu a nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené, hmlisto. V stredných horských polohách v sobotu polojasno. V sobotu a miestami aj v nedeľu na väčšine územia občasný dážď. Najnižšia nočná teplota 2 až -2 stupne. Najvyššia denná teplota 2 až 6, v sobotu pri zmenšenej oblačnosti okolo 8 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.32 a zapadne o 15.56 hod.

Amsterdamoblačno9
Aténypolooblačno15
Belehradzamračené5
Berlínoblačno7
Bratislavazamračené5
Bruseloblačno8
Budapešťoblačno6
Bukurešťzamračené7
Frankfurtzamračené6
Helsinkizamračené6
Istanbuloblačno12
Kodaňoblačno5
Kyjevzamračené4
Lisabonpolooblačno16
Londýnoblačno9
Madridpolooblačno14
Milánopolooblačno11
Moskvazamračené0
Osloobčasný dážď5
Parížoblačno10
Prahaoblačno4
Rímpolojasno14
Sofiaoblačno7
Štokholmoblačno5
Varšavazamračené4
Viedeňzamračené5
Záhreboblačno6
Ženevahmlisto8

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.