|
|||||||||||||||||
Piatok 10.Marca 2000 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dvaja v boji o tretí titulŠtart 51. ročníka majstrovstiev sveta formuly 1 Nové modely sú predstavené a do začiatku 51. ročníka MS formuly 1 zostáva už len pár dní.Po tradičných rečiach o vynikajúcej práci konštruktérov ukáže až prvá kvalifikácia v nedelu Melbourne, kto cez zimu pokročil, a kto točí motor stále na neutrále. Strieborné šípy Po dvoch majstrovských tituloch za sebou sa od Häkkinena očakáva, že bude ďalej víťaziť. Aj napriek tomu, že vlaňajšie prvenstvo získal v boji s vlastnými chybami a nespoľahlivosťou monopostu, je rozhodnutý získať tretí titul. Po niekoľkých kolách v novom monoposte bol šťastný, aj keď časy boli pomalšie. ,,Auto je oveľa vyváženejšie ako vlaňajší model. Keď sme tvrdo brzdili, nikdy sme poriadne nevedeli, kam pôjdeme ďalej. Teraz sa cítim stabilnejšie, čomu pomohla aj práca na zlepšení pneumatík Bridgestone. Motor je ako vždy veľmi dobrý, prinajmenšom na takej úrovni ako vlani, komentoval Häkkinen. Jeho tímový kolega Coulthard štartuje sezónu s rovnakým cieľom, ale s väčšou motiváciou. Vlani doplatil na nespoľahlivosť monopostu ešte viac ako Häkkinen. Škót je pripravený a vyhlásil, že všetkému, čo nesúvisí s pretekmi bude venovať minimum času. Červené kone Nové Ferrari je evolúciou modelu F-399, aj keď bolo pomenované F1-2000 (návrat k označovaniu modelu typom a rokom). Je to prvý monopost kompletne vyvinutý v novom vzduchovom tuneli. ,,Nikdy som nevidel väčšie aerodynamické zmeny medzi starým a novým modelom, pochvaľoval si technický riaditeľ Brawn. Oneskorené predstavenie modelu znamenalo pre tím menej času na testovanie pred štartom sezóny. ,,Bolo to uvedomelé rozhodnutie, bráni sa Brawn. ,,Vlani bol naším najväčším problémom nedostatok výkonu v I. časti sezóny. Teraz tu síce boli niektoré novinky, ktoré by mohli počkať až do európskej časti sezóny, ale sme sa rozhodli maximalizovať náš výkon čo najskôr. Michael Schumacher si vyskúšal auto na krátkom teste, ale musel skončiť po piatich či šiestich kolách pre problémy s krkom. Do monopostu nasadol Barrichello. Schumacher potom vyhlásil, že to nebol vážny problém a ospevuje F1-2000 ako už dávno žiadny model pred ním. Barrichello si už vychutnáva život jazdca kultového tímu. ,,Z nového auta mám príjemné pocity, uviedol. ,,Je stabilné a veľmi silné. Mal som radosť z prvej jazdy, aj keď nebolo veľa času pripraviť všetko v kokpite tak, aby mi to presne sedelo, aj brzdový pedál bol trochu ďaleko, opísal jazdu v monoposte, pri ktorom si zvykal na odlišný spôsob brzdenia. Jordan&Co. Nový Jordan EJ10 vyvolal polemiku. Jeho dizajn je nádherný, ale kokpit je príliš nízko vykrojený, čo by mohlo odporovať pravidlám FIA. Ostatné tímy požiadali FIA o vyjadrenie, či je dizajn Jordanu legálny a pre jazdcov bezpečný, výsledok bude známy v Austrálii. Jordan je jediný z toptímov, za ktorým nestojí žiadny výrobca automobilov. ,,Motory, ktoré použijeme na prvých pretekoch v Austrálii, budú omnoho silnejšie ako tie, ktoré sme mali na GP Talianska, kde sme vyhrali, komentoval fakt boss tímu E. Jordan. Posilou má byť talentovaný Trulli (z Prosta), a to je výzva aj pre Frentzena. Jordan poškuľuje po druhom mieste v Pohári konštruktérov, na to však musí zdolať niekoho z dvojice McLaren - Ferrari a je otázne, či už na to žltý tím dozrel. S očakávaním je sledovaný aj tím F. Williamsa. Práve jeho si vybrala automobilka BMW pri návrate do kráľovskej motoristickej disciplíny. Nemci sa spoliehajú na krajana R. Schumachera, ktorý vlani ukázal obrovský jazdecký potenciál. Kolegom mu bude nováčik J. Button. Pri jeho angažovaní sa rozprúdila mohutná diskusia, z ktorej rezonoval názor M. Mosleyho: ,,Keby ten chlapec nevedel jazdiť, určite by si ho taký skúsený manažér ako Williams nevybral! Po 3 rokoch zmiznú z okruhov monoposty Stewart. Automobilka Ford odkúpila od Stewartovcov majoritný podiel a stajňu pomenovala Jaguar. Ešte predtým sa tímu podaril úlovok v podobe vicemajstra sveta E. Irvina, svoje si určite zastane aj skúsený J. Herbert (víťaz VC Európy). Novinkou v tíme je aj nová partnerská zmluva s DHL Worldwide Espress na celý ročník. V Benettone zostávajú ,,večné talenty - Rakúšan A. Wurz a Talian G. Fisichella. Najväčšou novinkou v tíme je vstup Renaultu. Tretia kategória Po vzrušujúcich mesiacoch na mieste zraneného Schumachera v tíme Ferrari či predtým výpomoci v BAR získal pevné angažmán v Sauberi M. Salo a doplnil v tíme brazílskeho pilota P. Diniza. Šéf stajne Švajčiar P. Sauber vyhlásil, že model C19 je omnoho lepší ako model C18. Sezóna 1999 bola pre tím frustrujúca, ale úspech Jordanu je pre Saubera motiváciou, že sa môže aj on šplhať vyššie. Zo Saubera do Prosta prestúpil veterán J. Alesi. Partnerom Alesiho je Nemec N. Heidfeld, aktuálny šampión F 3000, ktorý v Austrálii v F1 debutuje. V Proste cítia, že by sa mali vystúpiť zo stredu vyššie, ak si chcú udržať podporu Peugeotu. Na chvoste Na konci štartového poľa bola vlani BAR, Minardi a Arrows. Najviac sa očakáva od stajne BAR, ktorej sa podarilo získať Hondu. Arrows a Minardi majú obmedzené finančné balíky, a tým aj šancu dostať sa k špičkovým technológiám. Do F 1 sa vracia vo farbách Arrowsu Holanďan J. Verstappen a časy v testoch naznačujú, že by mohol pomýšľať aj na nejaké to bodované umiestnenie, niektorí ho pasujú ako čierneho koňa MS. Jos do stajne pritiahol silného sponzora, rovnako ako Španiel de la Rosa (Repsol), no tím nemal dlho pokrytý rozpočet na sezónu 2000. Stajňa Minardi po vlaňajšom nováčikovi M. Gonéovi podpísala zmluvu s Argentínčanom G. Mazzacanom. Možno však práve on prinesie rýchlosť a povzbudivé výsledky, ktoré tak potrebujú. V Austrálili sa odštartuje kolotoč MS. Vlani F1 sledovalo 57 miliárd televíznych divákov. A kto je favorit? Nemec M. Schumacher by chcel konečne po tretí raz vystúpiť na trón, Fín Häkkinen zasa tretíkrát za sebou. Ale na štartovacom rošte nie sú sami. MN&P |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |