Hospodársky denník
USD43,214 Sk
EUR41,561 Sk
CHF25,871 Sk
CZK1,17 Sk
  Piatok  10.Marca 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Dvaja v boji o tretí titul


Štart 51. ročníka majstrovstiev sveta formuly 1
Nové modely sú predstavené a do začiatku 51. ročníka MS formuly 1 zostáva už len pár dní.Po tradičných rečiach o „vynikajúcej práci konštruktérov“ ukáže až prvá kvalifikácia v nedelu Melbourne, kto cez zimu pokročil, a kto točí motor stále na neutrále. Strieborné šípy
Po dvoch majstrovských tituloch za sebou sa od Häkkinena očakáva, že bude ďalej víťaziť. Aj napriek tomu, že vlaňajšie prvenstvo získal v boji s vlastnými chybami a nespoľahlivosťou monopostu, je rozhodnutý získať tretí titul. Po niekoľkých kolách v novom monoposte bol šťastný, aj keď časy boli pomalšie. ,,Auto je oveľa vyváženejšie ako vlaňajší model. Keď sme tvrdo brzdili, nikdy sme poriadne nevedeli, kam pôjdeme ďalej. Teraz sa cítim stabilnejšie, čomu pomohla aj práca na zlepšení pneumatík Bridgestone. Motor je ako vždy veľmi dobrý, prinajmenšom na takej úrovni ako vlani,“ komentoval Häkkinen. Jeho tímový kolega Coulthard štartuje sezónu s rovnakým cieľom, ale s väčšou motiváciou. Vlani doplatil na nespoľahlivosť monopostu ešte viac ako Häkkinen. Škót je pripravený a vyhlásil, že všetkému, čo nesúvisí s pretekmi bude venovať minimum času. Červené kone
Nové Ferrari je evolúciou modelu F-399, aj keď bolo pomenované F1-2000 (návrat k označovaniu modelu typom a rokom). Je to prvý monopost kompletne vyvinutý v novom vzduchovom tuneli. ,,Nikdy som nevidel väčšie aerodynamické zmeny medzi starým a novým modelom,“ pochvaľoval si technický riaditeľ Brawn. Oneskorené predstavenie modelu znamenalo pre tím menej času na testovanie pred štartom sezóny. ,,Bolo to uvedomelé rozhodnutie,“ bráni sa Brawn. ,,Vlani bol naším najväčším problémom nedostatok výkonu v I. časti sezóny. Teraz tu síce boli niektoré novinky, ktoré by mohli počkať až do európskej časti sezóny, ale sme sa rozhodli maximalizovať náš výkon čo najskôr.“ Michael Schumacher si vyskúšal auto na krátkom teste, ale musel skončiť po piatich či šiestich kolách pre problémy s krkom. Do monopostu nasadol Barrichello. Schumacher potom vyhlásil, že to nebol vážny problém a ospevuje F1-2000 ako už dávno žiadny model pred ním. Barrichello si už vychutnáva život jazdca kultového tímu. ,,Z nového auta mám príjemné pocity,“ uviedol. ,,Je stabilné a veľmi silné. Mal som radosť z prvej jazdy, aj keď nebolo veľa času pripraviť všetko v kokpite tak, aby mi to presne sedelo, aj brzdový pedál bol trochu ďaleko,“ opísal jazdu v monoposte, pri ktorom si zvykal na odlišný spôsob brzdenia. Jordan&Co.
Nový Jordan EJ10 vyvolal polemiku. Jeho dizajn je nádherný, ale kokpit je príliš nízko vykrojený, čo by mohlo odporovať pravidlám FIA. Ostatné tímy požiadali FIA o vyjadrenie, či je dizajn Jordanu legálny a pre jazdcov bezpečný, výsledok bude známy v Austrálii. Jordan je jediný z toptímov, za ktorým nestojí žiadny výrobca automobilov. ,,Motory, ktoré použijeme na prvých pretekoch v Austrálii, budú omnoho silnejšie ako tie, ktoré sme mali na GP Talianska, kde sme vyhrali,“ komentoval fakt boss tímu E. Jordan. Posilou má byť talentovaný Trulli (z Prosta), a to je výzva aj pre Frentzena. Jordan poškuľuje po druhom mieste v Pohári konštruktérov, na to však musí zdolať niekoho z dvojice McLaren - Ferrari a je otázne, či už na to žltý tím dozrel. S očakávaním je sledovaný aj tím F. Williamsa. Práve jeho si vybrala automobilka BMW pri návrate do kráľovskej motoristickej disciplíny. Nemci sa spoliehajú na krajana R. Schumachera, ktorý vlani ukázal obrovský jazdecký potenciál. Kolegom mu bude nováčik J. Button. Pri jeho angažovaní sa rozprúdila mohutná diskusia, z ktorej rezonoval názor M. Mosleyho: ,,Keby ten chlapec nevedel jazdiť, určite by si ho taký skúsený manažér ako Williams nevybral!“ Po 3 rokoch zmiznú z okruhov monoposty Stewart. Automobilka Ford odkúpila od Stewartovcov majoritný podiel a stajňu pomenovala Jaguar. Ešte predtým sa tímu podaril úlovok v podobe vicemajstra sveta E. Irvina, svoje si určite zastane aj skúsený J. Herbert (víťaz VC Európy). Novinkou v tíme je aj nová partnerská zmluva s DHL Worldwide Espress na celý ročník. V Benettone zostávajú ,,večné“ talenty - Rakúšan A. Wurz a Talian G. Fisichella. Najväčšou novinkou v tíme je vstup Renaultu. Tretia kategória
Po vzrušujúcich mesiacoch na mieste zraneného Schumachera v tíme Ferrari či predtým výpomoci v BAR získal pevné angažmán v Sauberi M. Salo a doplnil v tíme brazílskeho pilota P. Diniza. Šéf stajne Švajčiar P. Sauber vyhlásil, že model C19 je omnoho lepší ako model C18. Sezóna 1999 bola pre tím frustrujúca, ale úspech Jordanu je pre Saubera motiváciou, že sa môže aj on šplhať vyššie. Zo Saubera do Prosta prestúpil veterán J. Alesi. Partnerom Alesiho je Nemec N. Heidfeld, aktuálny šampión F 3000, ktorý v Austrálii v F1 debutuje. V Proste cítia, že by sa mali vystúpiť zo stredu vyššie, ak si chcú udržať podporu Peugeotu. Na chvoste
Na konci štartového poľa bola vlani BAR, Minardi a Arrows. Najviac sa očakáva od stajne BAR, ktorej sa podarilo získať Hondu. Arrows a Minardi majú obmedzené finančné balíky, a tým aj šancu dostať sa k špičkovým technológiám. Do F 1 sa vracia vo farbách Arrowsu Holanďan J. Verstappen a časy v testoch naznačujú, že by mohol pomýšľať aj na nejaké to bodované umiestnenie, niektorí ho pasujú ako čierneho koňa MS. Jos do stajne pritiahol silného sponzora, rovnako ako Španiel de la Rosa (Repsol), no tím nemal dlho pokrytý rozpočet na sezónu 2000. Stajňa Minardi po vlaňajšom nováčikovi M. Gonéovi podpísala zmluvu s Argentínčanom G. Mazzacanom. Možno však práve on prinesie rýchlosť a povzbudivé výsledky, ktoré tak potrebujú. V Austrálili sa odštartuje kolotoč MS. Vlani F1 sledovalo 57 miliárd televíznych divákov. A kto je favorit? Nemec M. Schumacher by chcel konečne po tretí raz vystúpiť na trón, Fín Häkkinen zasa tretíkrát za sebou. Ale na štartovacom rošte nie sú sami. MN&P

Amsterdam dážď9
Atényjasno16
Belehradoblačno11
Berlínzamračené4
Bratislavaoblačno8
Bruseldážď8
Budapešťpolooblačno7
Bukurešťdážď12
Frankfurtdážď10
Helsinkisneženie-3
Istanbuldážď15
Kodaňsnehové prehánky6
Kyjevsneženie0
Lisabonoblačno16
Madridpolojasno21
Milánooblačno22
Moskvasneženie-6
Oslo jasno-3
Parížzamračené12
Prahadážď4
Rímjasno20
Sofiadážď8
Štokholmoblačno1
Varšavasneženie1
Viedeňdážď6
Záhrebpolooblačno14
Ženevadážď13

počasie

Budú prevládať intenzívnejšie ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatické bolesti. Zväčša pozitívny je vplyv počasia na pacientov so srdcovo-cievnymi ochoreniami. Zvyšovanie tonusu u vegetatívne labilných osôb s nízkym tlakom krvi. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, najmä pri ochoreniach krčnej chrbtice. Zvýšený je sklon k depresívnym stavom, k zhoršeniu ekzematóznych kožných ochorení a k zvýšeniu krvného tlaku. n Zajtra predpokladáme zvýšenie nepriaznivých vplyvov počasia. Častejší môže byť výskyt ťažkostí pri ochoreniach srdcovo-cievneho aj dýchacieho systému. Znížiť sa môže výkonnosť a schopnosť sústredenia. (zč)

n Dnes bude oblačno a miestami, najmä na severe prehánky, od 500 m snehové. Najvyššia denná teplota 6 až 10, na severe miestami okolo 4 stupne. Teplota na horách vo výške 1500 m klesne na -5 stupňov. Severozápadný vietor 5 až 10, na horách a v nárazoch na juhozápade 15 až 20 m/s. n V sobotu bude oblačno a v horských oblastiach miestami prehánky, neskôr pribúdanie oblačnosti a zrážok. V nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach občasné sneženie, v noci v nížinách dážď alebo dážď so snehom. V priebehu dňa postupne premenlivá oblačnosť a snehové prehánky. Najnižšia nočná teplota 5 až 1 stupeň. V sobotu v údoliach miestami aj chladnejšie. Najvyššia denná teplota v sobotu 6 až 10, na severe okolo 4, v nedeľu 2 až 6 stupňov, na juhu lokálne aj teplejšie. n Slnko vyjde zajtra o 6.14 a zapadne o 17.50 hod.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.