Hospodársky denník
USD43,015 Sk
EUR41,602 Sk
CHF25,895 Sk
CZK1,17 Sk
  Pondelok  13.Marca 2000

Vládne kampane


Komentuje Ján Ivanič
Vláda sa rozhodla urobiť dve informačné kampane. Prvá sa týka vstupu do NATO, druhá kupovania slovenských výrobkov. S výnimkou SNS presadzujúcou neutralitu alebo nezúčastnenosť našej krajiny, všetky ostatné parlamentné strany a hnutia tvrdia, že chcú priviesť Slovensko do NATO. Verejnosť je rozpoltená. Pôvodne vstup do NATO podporovali tri štvrtiny obyvateľov, dnes už len polovica. Je to zrejmý dôsledok všestranne veľmi spornej akcie NATO v Kosove. Najprv zle zanalyzovanej situácie, potom ešte horšie realizovanej - zabíjanie civilistov sa zastavovalo zabíjaním iných civilistov. A to zabíjane pokračuje. Posun verejnej mienky je logickým dôsledkom činnosti NATO a našej vlády. Dosť nemorálne však je, ak politici na odstránene svojho „masla na hlave“ chcú použiť naše peniaze. Odvtedy mali totiž toľko príležitostí vysvetľovať čo a ako, obhajovať seba a NATO. Nezabralo to. Teraz čakajú, že polovica občanov si aj za svojich 30 miliónov korún nechá prepláchnuť mozog. Nič iné im asi nechýba. A podobne je to aj s kampaňou za kupovanie slovenských výrobkov, ak sú kvalitou a cenou porovnateľné so zahraničnými. Zase len slová na podporu zopár výrobkov, nie činy na podporu všetkých slovenských výrobcov. Aby mali vôbec šancu vyrábať tak kvalite a lacno ako zahraniční. Nuž, ale nič nové pod slnkom. Pred rokmi nápad kupovať len slovenské výrobky slovne propagoval jeden slovenský národovec s českými koreňmi, ktorý na futbal chodil s igelitovou taškou z TUZEX -u A to nebol obchod s našimi produktmi. Ako vidno, na Slovensku žiadny nápad nezakape. Osobitne nie, ak je chorý.
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.