Hospodársky denník
USD43,015 Sk
EUR41,602 Sk
CHF25,895 Sk
CZK1,17 Sk
  Pondelok  13.Marca 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

počasie

Na našom území prevláda zväčša priaznivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Dobrá je telesná aj duševná výkonnosť a schopnosť koncentrácie. Na viacerých miestach, najmä ráno sú možné zhoršené podmienky pre rozptyl znečisťujúcich látok v ovzduší, čo môže mať za následok zhoršenie priebehu ochorení dýchacieho systému (chronického zápalu priedušiek, astmy, chronickej nádchy), preto sú vhodné preventívne opatrenia. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím sa majú šetriť. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Citliví ľudia s nízkym tlakom krvi môžu trpieť častejšími migrénami a miernym pocitom závratu.Zajtra predpokladáme pretrvávanie uvedených vplyvov počasia cez deň, k večeru je možnosť zvyšovania reumatických bolestí a depresií.(zč)

Dnes bude jasno až polojasno, miestami prechodne oblačno. Ráno v nižších polohách ojedinele hmla. Na horách ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 3 až 8, na juhozápade okolo 10 stupňov. Slabý premenlivý vietor. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -4 stupne.V utorok jasno až polojasno, k večeru na západe pribúdanie oblačnosti. V stredu veľká oblačnosť a početné zrážky, cez deň prechod k premenlivej oblačnosti a snehovým prehánkam. Najnižšia nočná teplota -4 až -8, na juhozápade okolo -1, najvyššia denná teplota 5 až 9, na juhozápade okolo 11 stupňov, v stredu ochladenie na 2 až 6, na juhu miestami do 10 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.08 a zapadne o 17.54 hod.

Amsterdamoblačno8
Aténypolooblačno16
Belehradpolooblačno12
Berlínslnečno7
Bratislavaslnečno10
Bruseloblačno8
Budapešťslnečno11
Bukurešťslnečno15
Frankfurtslnečno11
Helsinkisneženie1
Istanbulpolojasno15
Kodaňoblačno8
Kyjevslnečno4
Lisabonpolooblačno25
Londýnoblačno13
Madridslnečno21
Milánoslnečno18
Moskvaoblačno-3
Oslosnehové prehánky1
Parížpolooblačno14
Prahaslnečno9
Rímslnečno16
Sofiapolojasno12
Štokholmoblačno3
Varšavapolooblačno7
Viedeňslnečno8
Záhrebpolooblačno15
Ženevaslnečno16

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.