Hospodársky denník
USD43,015 Sk
EUR41,602 Sk
CHF25,895 Sk
CZK1,17 Sk
  Pondelok  13.Marca 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

počasie

Na našom území prevláda zväčša priaznivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Dobrá je telesná aj duševná výkonnosť a schopnosť koncentrácie. Na viacerých miestach, najmä ráno sú možné zhoršené podmienky pre rozptyl znečisťujúcich látok v ovzduší, čo môže mať za následok zhoršenie priebehu ochorení dýchacieho systému (chronického zápalu priedušiek, astmy, chronickej nádchy), preto sú vhodné preventívne opatrenia. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím sa majú šetriť. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Citliví ľudia s nízkym tlakom krvi môžu trpieť častejšími migrénami a miernym pocitom závratu.Zajtra predpokladáme pretrvávanie uvedených vplyvov počasia cez deň, k večeru je možnosť zvyšovania reumatických bolestí a depresií.(zč)

Dnes bude jasno až polojasno, miestami prechodne oblačno. Ráno v nižších polohách ojedinele hmla. Na horách ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 3 až 8, na juhozápade okolo 10 stupňov. Slabý premenlivý vietor. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -4 stupne.V utorok jasno až polojasno, k večeru na západe pribúdanie oblačnosti. V stredu veľká oblačnosť a početné zrážky, cez deň prechod k premenlivej oblačnosti a snehovým prehánkam. Najnižšia nočná teplota -4 až -8, na juhozápade okolo -1, najvyššia denná teplota 5 až 9, na juhozápade okolo 11 stupňov, v stredu ochladenie na 2 až 6, na juhu miestami do 10 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.08 a zapadne o 17.54 hod.

Amsterdamoblačno8
Aténypolooblačno16
Belehradpolooblačno12
Berlínslnečno7
Bratislavaslnečno10
Bruseloblačno8
Budapešťslnečno11
Bukurešťslnečno15
Frankfurtslnečno11
Helsinkisneženie1
Istanbulpolojasno15
Kodaňoblačno8
Kyjevslnečno4
Lisabonpolooblačno25
Londýnoblačno13
Madridslnečno21
Milánoslnečno18
Moskvaoblačno-3
Oslosnehové prehánky1
Parížpolooblačno14
Prahaslnečno9
Rímslnečno16
Sofiapolojasno12
Štokholmoblačno3
Varšavapolooblačno7
Viedeňslnečno8
Záhrebpolooblačno15
Ženevaslnečno16

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.