Neakceptujeme európsky trend dopravnej politiky Efektívne diskusné fórum - Intertransport 2000 Otázky spojené s plynulou a bezpečnou dopravou sú v posledných rokoch pod mimoriadnou kontrolou verejnosti. Nedostatok finančných prostriedkov, neprimerane veľká zadlženosť ŽSR, vysoká opotrebovanosť autobusov a ďalšie problémy neraz vyvolávajú vo verejnosti otázku, či vlastne máme na Slovensku vypracovanú štátnu dopravnú politiku. O odpoveď sme preto požiadali štátneho tajomníka ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií, Ľudovíta Macháčka. Okrem iného uviedol: Môžem jednoznačne potvrdiť že na Slovensku máme vypracovanú dopravnú politiku, ktorá je základným predpokladom, aby sme mohli vykonávať zmysluplnú činnosť v tejto širokej oblasti, v ktorej pracuje približne 110-tisíc pracovníkov. Uvedomujeme si že poskytujeme dopravné služby zákazníkom - občanom a podnikateľským subjektom, a preto sme prijali viaceré pravidlá, ktoré zásadným spôsobom upravujú túto činnosť. Môžem spomenúť niektoré dokumenty. Napríklad už v roku 1993 po nadobudnutí samostatnosti SR, vláda schválila zásady štátnej dopravnej politiky, v ktorých sa formulovali dlhodobé zámery štátu v oblasti proporcionálneho rozvoja na všetky druhy dopravy. Neskôr sa prijali aj čiastkové rozvojové programy na jednotlivé druhy dopravy, najmä v oblasti cestnej, železničnej, kombinovanej a leteckej dopravy. V roku 1997 vláda prerokovala a prijala aj stratégiu rozvoja dopravy, pôšt a telekomunikácií až do roku 2020. V roku 1999 vláda schválila aj akčný plán pre dopravu a environmentalistiku, kde sa v konkrétnych úlohách aplikujú zásady štátnej dopravnej politiky v oblasti životného prostredia. Legislatíva Európskej únie jednoznačne definuje vývojové trendy v dopravnej politike a určuje podmienky jej pôsobenia na trhu aj pre poskytovateľov dopravných služieb. Zároveň precízne definuje i vzťahy medzi štátom a dopravcami. V predošlom období primerane neakceptovala vývojové európske trendy, hoci existujúce Zásady dopravnej politiky z roku 1993 jej to umožňovali. Jozef Kunik
|
počasie Bude prevládať počasie, ktoré u meteosenzitívnych ľudí zosilňuje pocit nespokojnosti. Mierne sa môže zvýšiť záťaž krvného obehu, častejšie sa môžu prejaviť zdravotné ťažkosti u osôb s kardiovaskulárnymi ochoreniami. Prevládajúce počasie môže podmieniť aj vyšší psychický stres. Po telesnej a duševnej námahe nastáva rýchlejšie únava, možné sú poruchy spánku. Je sklon k podráždenosti, nervozite, prípadne poruchám koncentrácie. Vzhľadom na zvýšené riziko úrazov a nehôd je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave. n Zajtra postupne mierne zvýšenie zdravotných ťažkostí najmä pri ochoreniach pohybového systému. (zč)n Dnes bude prevažne oblačno. Ojedinelé zrážky. Popoludní od severozápadu zamračené a k večeru v západnej polovici územia dážď, od stredných horských polôh sneženie. Najvyššia denná teplota 3 až 7, na juhozápade okolo 9 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 0 stupňov. Južný až juhozápadný vietor 3 až 6, v horských oblastiach 8 až 12 m/s. n V stredu a vo štvrtok bude veľká oblačnosť a početné prehánky, aj v nížinách väčšinou snehové. Najnižšia nočná teplota +2 až -2, v horských dolinách miestami okolo -5 stupňov. Najvyššia denná teplota 2 až 6, na juhu západného a stredného Slovenska ojedinele až 8 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.06 a zapadne o 17.56 hod. Amsterdam | prehánky | 9 |
Atény | polojasno | 19 |
Belehrad | slnečno | 14 |
Berlín | prehánky | 7 |
Bratislava | polojasno | 12 |
Brusel | prehánky | 7 |
Budapešť | polojasno | 12 |
Bukurešť | polojasno | 10 |
Frankfurt | oblačno | 10 |
Helsinki | dážď so sneh. | 2 |
Istanbul | polojasno | 13 |
Kodaň | prehánky | 7 |
Kyjev | polojasno | 7 |
Lisabon | polojasno | 18 |
Londýn | polooblačno | 10 |
Madrid | slnečno | 20 |
Moskva | polojasno | 1 |
Oslo | sneh. prehánky | 1 |
Paríž | prehánky | 10 |
Praha | prehánky | 8 |
Rím | polojasno | 18 |
Sofia | slnečno | 11 |
Štokholm | prehánky | 5 |
Varšava | polooblačno | 9 |
Viedeň | polojasno | 11 |
Záhreb | polooblačno | 16 |
Ženeva | oblačno | 10 |
|
|
|